تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۱۳۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه صنعتی بهبهان، پایلوت طرح "دانشگاه کارآفرین" در کشور
  مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان گفت: این دانشگاه به عنوان اولین پایلوت اجرای طرح دانشگاه کارآفرین در کشور است.

محمد صالحی‌ویسی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان به عنوان اولین پایلوت اجرای طرح دانشگاه کارآفرین در کشور است. با توجه به اقدامات انجام شده در دانشگاه و افتخاراتی که توسط دانشجویان کسب شد، دانشگاه به عنوان محور توسعه شهرستان بهبهان معرفی شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور، گفت: یکی از بخش‌های طرح جامع کارآفرینی مربوط به کسب و کار دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و هسته‌های فناور است. به این منظور از معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور به عنوان متولی، دعوت شد. در مجموع قرار شد یک برنامه جامع مشترک میان دانشگاه صنعتی بهبهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شود. همچنین تفاهم‌نامه پنج ساله به منظور تأثیرگذاری دانشگاه بر زیست‌بوم علم و فناوری شهرستان و استان خوزستان منعقد شد.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان تصریح کرد: از هفته آینده توافق‌ها میان دانشگاه و معاونت علمی و فناوری، گام به گام اجرایی خواهند شد و امیدواریم که طی برنامه پنج ساله، زیست بوم کسب و کار و کارآفرینی شهرستان را به عنوان الگو برای زیست بوم کشور معرفی کنیم.

صالحی‌ویسی در پایان گفت: برای اجرای طرح جامع کارآفرینی، دانشگاه زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و از ظرفیت‌های بین‌بخشی برای تعامل میان پارک علم و فناوری استان، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌کند. خوشبختانه در این حوزه هم‌گرایی و همکاری خوبی میان دستگاه‌ها وجود دارد. در نهایت امیدواریم که بتوانیم در توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان استان موثر باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار