تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد ایمن بیش از 400 فروند کشتی حامل کالای خطرناک در آبراه خورموسی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: 409 فروند کشتی حامل کالای خطرناک طی 9 ماهه سال جاری در شرایط کاملا ایمن و بدون خطر در بندر امام خمینی(ره) راهنمایی، پهلودهی و جداسازی شدند.
 عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۹۵۳ فروند شناور ورودی، ۳۱۳ فروند به اسکله‌های صادراتی تأسیسات همجوار پتروشیمی و بندر ماهشهر تردد داشتند.

وی افزود: راهنمایی، کنترل، پهلودهی و جداسازی این تعداد کشتی توسط راهنمایان مجرب و نیروهای عملیات دریایی در بخش کنترل ترافیک دریایی (VTS) و خدمات یدکشی به طور شبانه‌روزی با صرف بیش از ۱۷ هزار ساعت عملیات دریایی انجام شده است.

وی عنوان کرد: این حجم از عملیات بدون هر گونه اختلال عملیاتی از قبیل سانحه و یا رخداد دریایی صورت گرفته که با توجه به نوع کشتی‌ها و ماهیت محموله‌های خطرناک و همچنین تنوع ملیت کشتی‌های تردد کننده نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح علل این موفقیت‌ها بیان کرد: برنامه‌ریزی منسجم عملیاتی، بهره‌گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی مجرب، پایش و کنترل ترافیک دریایی نقش به‌سزایی در تردد بدون حادثه و ایمنی عبور و مرور کشتی‌های تانکر و جابجایی حجم بسیار بالای کالاهای نفتی و خطرناک از آبراه استراتژیک خورموسی دارد.

به گزارش فارس، بندر امام خمینی(ره) با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از ۴۰ پست اسکله سالانه پذیرای بیش از هزار فروند انواع کشتی در ابعاد مختلف و حامل کالای متعدد از جمله کالاهای اساسی و محموله‌های خطرناک است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار