تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۱۳۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد رئیس سازمان مدیریت خوزستان از رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها
  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه نباید در سیستم بانکی استان خوزستان برخورد سلیقه‌ای انجام شود، گفت: اگر رفتار سلیقه‌ای در سیستم بانکی خوزستان انجام می‌شود باید یک روز پایان یابد و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بهتر عمل کنند.

امید حاجتی در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ششمین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان که امروز (۲۴ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل مشابهت‌های کارگروه اقتصادی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان، جلسات این دو بخش به صورت مشترک برگزار می‌شوند.

 وی افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید نسبت به پروژه‌های عادی برتری داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی باید به این موضوع و چارچوب‌های پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: منابع جداگانه‌ای بابت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نداریم و بنابراین باید پروژه‌هایی که به تصویب می‌رسند در راس امور و توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند تا به سرانجام برسند.

حاجتی عنوان کرد: کل اعتباری که در حوزه تصبره ۱۸ قانون بودجه داشتیم، ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود که از این میزان، یک هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است و تا این لحظه ۳۳ درصد از آن جذب شده است.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های اجرایی در خصوص جذب اعتبارات این بخش، مشکلاتی دارند باید موضوع را به دبیرخانه اطلاع دهند تا مشکلات پیگیری شود اما دستگاه‌های اجرایی وظیفه اصلی جذب این اعتبارات را به عهده دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: مسائل بین دستگاهی و بین بخشی نیازمند پیگیری هستند و دستگاه‌های اجرایی باید در جذب اعتبارات فعالانه‌تر عمل کنند.

حاجتی بیان کرد: اگر جذب اعتبارات از تبصره ۱۸ قانون بودجه کم باشد، یارانه‌ای که دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری در خوزستان و تسهیلات این حوزه تخصیص می‌دهد، کاهش پیدا می‌کند و از این رو دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات تلاش کنند.

وی افزود: دو حوزه فرهنگ و پارک علم و فناوری خوزستان باید به صورت ویژه در جذب اعتبارات تصبره ۱۸ قانون بودجه فعال شوند و جذب خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: در حوزه سیستم بانکی اجازه ندهیم یارانه‌ای که سهم فعالان اقتصادی در خوزستان است، دچار مشکل شود؛ سیستم بانکی باید تا حد ممکن این امر را تسهیل کند.

حاجتی گفت: با توجه به اینکه در شرایط خاص تورمی قرار داریم و قیمت ارز، بی‌حساب و کتاب افزایش پیدا می‌کند باید جهت‌گیری اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها به سمت سرمایه در گردش برود مگر اینکه تولیدات صادرات‌محور را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: امروز بهتر است بانک‌ها به سمت تامین سرمایه در گردش بروند زیرا اداره وضع موجود واحدهای تولیدی با سرمایه در گردش‌های گذشته قابل انجام نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه نباید در سیستم بانکی استان خوزستان برخورد سلیقه‌ای انجام شود، گفت: اگر رفتار سلیقه‌ای در سیستم بانکی خوزستان انجام می‌شود باید یک روز پایان یابد و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بهتر عمل کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار