تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۱۳۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جادوگری نفت آبادان تحت تاثیر مشکلات مالی فراوان
  تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که در بهترین فصل حضور خود در لیگ برتر به سر می‌برد، با مشکلات مالی بسیار مواجه شده و آینده‌ این تیم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

تیم صنعت نفت آبادان در لیگ بیستم توانسته عملکردی خیرکننده داشته باشد و با ۲۱ امتیاز در صدر جدولی باشد که چند تیم متمول و پرمهره حضور دارند. باشگاه نفت که در یکی دو سال اخیر بومی‌گرایی و جوانگرایی را در راس کار خود قرار داده است، در فصل جاری رقابت‌ها نیز با همین رویکرد و البته بهای بیشتر به بومی‌ها و بازیکنان جوان، تا این‌جای کار شگفتی‌ساز بوده است.

  اما همین نفتی که از ابتدای لیگ تاکنون به خاطر بازی‌های زیبا، جادوی بازیکنان توانمندش و جمع‌آوری امتیازات خوب، نامش بر سر زبان‌ها قرار دارد، با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، مشکلاتی آن‌قدر شدید که حتی باشگاه صنعت نفت آبادان برای بازی اخیر این تیم به قائم‌شهر به سختی توانست پول اعزام تیم را تهیه کند.

نفت آبادان در این فصل دچار همان مشکلات مالی همیشگی است و شاید بیشترین ضرر و زیان را طی این سال‌ها از نبود نقدینگی و حامی مالی متحمل شده است. اما در فصلی که نفت بهترین جایگاه و بهترین نمایش را داشته، حداقل انتظار از مسئولان استانی، نمایندگان آبادان و دست اندرکاران ورزش خوزستان، فراهم کردن شرایط مناسب مالی برای حضور بی‌دغدغه این تیم در مسابقات است، نه این‌که نفتی ها از چند روز قبل از هر بازی در استرس تهیه پول بلیت و هتل محل اقامت تیم باشند. اتفاقاتی که در دنیای حرفه‌ای ورزش، کاملا عجیب و دور از انتظار است.

در شرایطی که نفت در جایگاهی بالاتر از تیم‌های پرهزینه و پرمهره لیگ قرار دارد و توانسته مجددا فوتبال ناب خوزستانی را برای هواداران و مردم این استان تداعی کند، نبود حامی مالی و تنها ماندن از سوی مسئولان استانی، تنها به معنای از دست رفتن تلاش و موقعیتی است که در شرایط سخت مالی به دست آمده است. آن هم در حالی که مردم آبادان و خوزستان حالا بیش از هر فصل دیگر سودای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی را در سر پرورانده‌اند.

صنعت نفت آبادان این روزها سخت به حمایت مالی و محقق شدن آن مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته از سوی وزارت نفت است تا بتواند روند رو به رشد خود را ادامه بدهد.

برخلاف این‌که خوزستان، مرکز تولید نفت و گاز ایران به ‌شمار می‌آید و دارای منابع خوب مالی بسیار است، در سال‌های اخیر تیم‌های بسیاری از این استان به خاطر نبود پول و حامی، نتوانسته‌اند راه موفق خود را ادامه دهند و از بین رفته‌اند؛ راهی که اگر به موقع نیز به نفت پول نرسد، آن‌هم آن را طی خواهد کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار