تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۱۳۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی دزفول: مردم فیلم جرائم را منتشر نکنند
 فرمانده انتظامی دزفول خواستار خودداری مردم از انتشار فیلم‌های جرائم شد و گفت: برخی افراد مالباخته اقدام به انتشار فیلم سرقت از منزل یا مغازه خود می‌کنند که این موضوع علاوه بر ایجاد حس ناامنی در جامعه، سارق را متواری و روند دستگیری او را با تاخیر مواجه می‌کند.

 سرهنگ روح اله گراوندی روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در محل این شورا با بیان اینکه ماموران پلیس به صورت شبانه‌روزی برای حفظ امنیت شهرستان تلاش می‌کنند، افزود: این تلاش‌ها باعث کاهش آمار جرائم در سال جاری نسبت به سال گذشته شده است.

وی از دستگیری هشت سارق مسلح در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: این سارقان صبح امروز طی عملیاتی از سوی ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی دزفول در پاسخ به انتقاد آستی عضو شورای شهر دزفول درخصوص کمرنگ بودن حضور پلیس راهور در سطح شهر گفت: تصادفات منجر به فوت و جراحت در شهرستان دزفول در سال جاری کاهش یافته است ولی حضور پلیس راهور در سطح شهر بیشتر خواهد شد.

سرهنگ گراوندی در پاسخ به انتقاد اکثریت اعضای شورای شهر درخصوص وضعیت فضای مجازی این شهرستان و لزوم رسیدگی بیشتر پلیس فتا گفت: وظیفه ساماندهی رسانه‌ها برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است البته پلیس فتا فضای مجازی را رصد و در مواقع لازم ورود می‌کند.

تورج بختیاری عضو شورای اسلامی شهر دزفول در این باره گفت: متاسفانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم عنوان می‌کند ما فقط تخلفات رسانه‌های مجاز را بررسی می‌کنیم و برخورد با غیرمجازها وظیفه ما نیست.

فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه پلیس حافظ ارزش‌ها است، اظهارداشت: تا زمانی که شکایتی نشود امکان برخورد با افراد خاطی در فضای مجازی نیست لذا اعضای شورای شهر درصورت تخریب یا مواردی که احساس می‌کنند حقی از آنها ضایع شده از فرد مورد نظر شکایت کنند تا مسیر قانونی آن طی شود.

روند رسیدگی به مسایل فضای مجازی در دزفول کند است

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: متاسفانه روند رسیدگی به مشکلات حوزه فضای مجازی و رسانه‌ها در شهرستان دزفول کند است برای مثال بنده یک سال قبل از یکی از رسانه‌های شهرستان شکایت کرده‌ام ولی این پرونده رسیدگی نشده است.

سید مصطفی عظیمی‌فر افزود: انتظار می‌رود نیروی انتظامی به ویژه پلیس فتا با توجه به حساسیت‌های موجود و انتخابات پیش‌رو برای کنترل شرایط، نظارت بیشتری بر فضای مجازی داشته باشند.

میرزاعلی آستی، غلامعلی سلیم گندمی، تورج بختیاری، عزت الله حاجیوند رشیدی و حمیدرضا چمن آرا دیگر اعضای شورای شهر دزفول نیز خواستار اقدام مناسب نیروی انتظامی و پلیس فتا برای کنترل فضای مجازی شدند.

سلیم گندمی در این باره گفت: متاسفانه فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به صورت افسارگسیخته عمل می‌کنند و هیچ کس جلودار آنها نیست.

آستی نیز اظهارداشت: متاسفانه شهرستان دزفول از نظر کنترل فضای مجازی از برخی شهرها عقب مانده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار