تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش غیرحضوری باعث افت تحصیلی پایه‌های اول ودوم ابتدایی می‌شود
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پایه‌های اول و دوم آموزشی در صورت حضور نداشتن در مدرسه برای آموزش و تحصیل، در آینده دچار افت تحصیلی می‌شوند.

 کوروش مودت روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: به دلیل احتمال افزایش افت تحصیلی دانش آموزان، طبق دستور وزیر آموزش و پرورش، مدارس با برخی شرایط خاص از اول بهمن بازگشایی می‌شوند.
وی گفت:طبق اعلام کارشناسان در صورت فراهم شدن تمام شرایط تحصیلی به صورت مجازی و غیرحضوری تا ۵۰ درصد احتمال افت تحصیلی وجود دارد به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش تصمیم به بازگشایی تدریجی مدارس را دارد.
وی ادامه داد: طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی کرونا، هنرستان‌ها و مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر نفر که بیشتردر مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند از اول بهمن فعالیت حضوری را شروع کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه لازم نیست که دانش‌آموزان هر روز در مدارس حضور یابند افزود:بر اساس تصمیم شورای مدرسه دانش‌آموزان برای حضور بر سرکلاس درس باید دسته بندی شوند.
مودت بیان کرد: کارکنان مدارس نیز طبق شیوه نامه حضور کارکنان در سطح کشور باید حضور داشته باشند.
وی گفت:بوفه و صبحگاه در مدارس وجود نخواهد داشت و زنگ‌های تفریح نیز با مدیریت مسوولان مدرسه انجام خواهد شد.

تامین هفت‌هزار و ۶۰۵ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: هفت هزار و ۶۰۵ تبلت با حمایت خیران و دستگاه‌های مختلف برای دانش‌آموزان نیازمند خوزستان تامین و توزیع شد.
وی افزود: ۲هزار و ۵۰۰ تبلت از سوی شرکت نفت ، ۲۵ هزار تبلت با همکاری استانداری خوزستان و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خوزستان نیز تامین خواهد شد  که کمک شایانی به آموزش مجازی استان خواهد کرد.
مودت گفت: اعلام شده بود که ۳۰۰هزار دانش‌آموز در خوزستان به شبکه شاد دسترسی ندارند در حالی است که این جمعیت در مناطق عشایری و روستایی بودند و به صورت حضوری آموزش می‌دیدند.
وی با بیان اینکه ۹۰ هزار دانش آموز در خوزستان تبلت و گوشی برای آموزش مجازی ندارند ادامه داد: از تمامی دستگاه‌های اجرایی و خیران درخواست داریم برای تامین تبلت دانش‌آموزان نیازمند به آموزش و پرورش کمک کنند.
شرکت ۳۴ هزار و ۱۰۰ خوزستانی در پویش آجر به آجر
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ و ۱۰۰ نفر در پویش آجر به آجر در خوزستان شرکت کردند و مبلغ سه‌ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از محل کمک‌های کوچک در قالب این طرح جمع‌آوری شد که عملیات اجرایی ساخت نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در شهرستان ایذه آغاز شد.
وی در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت شوراهای آموزش وپرورش افزود: شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های حمیدیه، بهبهان، گتوند و ناحیه سه اهواز برتر استان و کشور شدند.
گفتنی است در این نشست با ارتباط ویدیو کنفرانس از شورای‌های برتر کشور به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش تجلیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار