تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۹۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۶ تن روغن خوراکی در خرمشهر درحال توزیع است
 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: ۵۶ تن روغن خوراکی مایع و جامع از سوی این اداره، فروشگاه رفاه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین مردم خرمشهر درحال توزیع است.

نعیم مقدم بیان کرد: از این میزان ۴۰ تن روغن مایع و جامد خوراکی با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت، ۱۰ تن توسط فروشگاه اتکا و ۶ تن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نظارت سپاه و بسیج در حال توزیع است.

وی شمار شعب توزیع روغن در خرمشهر و مینوشهر را ۳۲ شعبه بیان کرد و گفت: قیمت روغن جامد چهار کیلویی ۵۰۰ هزار ریال، روغن مایع ۸۱۰ گرمی ۹۴.۵ هزار ریال، بطری ۱.۵ لیتری ۱۷۰ هزار ریال، و ۲.۵ لیتری ۲۶۶ هزار ریال تعیین شده است.

مقدم، با بیان اینکه فروش اجباری کالاهای دیگر با روغن در فروشگاه‌ها تخلف است بیان کرد: در هفته گذشته با نظارت انجام شده ۱۲ فروشگاه که اقدام به فروش اجباری کالا با روغن می‌کردند شناسایی و در مرحله نخست به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و در صورت تکرار تخلف در مرحله دوم جریمه و پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهروندان نگران کمبود روغن نباشند افزود: نیاز ماهانه روغن خوراکی شهرستان خرمشهر ۸۰ تن است در حالی که در هفته گذشته ۷۵ تن روغن توزیع در فروشگاه‌های تعیین شده توزیع، که بیانگر  این واقعیت است که برخی از شهروندان روغن را در خانه احتکار می‌کنند و این امر موجب کمبود آن در بازارشده است.

مقدم، از شهروندان خرمشهری خواست با توجه به اهمیت بالای ثبت گزارش مردمی و تقویت نظارت عمومی نسبت به تخلفات صنفی، هرگونه تخلف از جمله احتکار، گران فروشی، خرید اجباری و دیگر تخلفات صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و یا به اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر مراجعه کنند.

احتکار روغن از سوی برخی اصناف متخلف در استان خوزستان در حالی است که در برخی شهرهای این استان کمبود روغن خوراکی گزارش شده است. 

شهرستان خرمشهر ۶ هزار واحد صنفی فعال دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار