تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۱۳۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قوانین نظام صنفی در مقابله با تخلفات بازدارنده نیستند
 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قوانین نظام صنفی که در اتحادیه‌ها و یا تعزیرات حکومتی تعریف شده برای برخورد با اصناف متخلف بازدارنده نیست و باید این قوانین اصلاح شود.

بهرام جباری با اشاره به اینکه نظارت بر بازار شدت در حال انجام است بیان کرد: تنها نظارت بر بازار کافی نیست و باید قوانین برخورد با اصناف متخلف اصلاح شود تا عامل بازدارنده‌ای برای تخلفات صنفی باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۱ هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از اصناف خوزستان انجام گرفته گفت: دولت به کالاهای اساسی و نان یارانه پرداخت می‌کند و باید با قوانین سختگیرانه از هدر رفت هزینه‌های دولتی به نفع مردم جلوگیری کرد.

جباری ادامه داد: قیمت مصرف کننده بر روی کالاهای اساسی درج شده و در صورت عرضه کالا بیش از قیمت تعیین شده از سوی اصناف، برای آنها پرونده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۱۸۵ مورد پرونده تخلف صنفی توسط بازرسان این سازمان در خوزستان تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: براساس مصوبه شورای تامین خوزستان ، واحدهای صنفی که کالای اساسی را خارج از شبکه عرضه کنند و یا گرانفروشی داشته باشند، پلمب خواهند شد و این مصوبه در استان در حال اجرا است.

با دستور وزارت صمت، سپاه و بسیج اصناف به همراه بازرسان سازمان صمت بر بازار نظارت دارند. دریک ماه گذشته بیش از ۲۰ انبار احتکار کالای اساسی در خوزستان کشف شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار