تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۱۳۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه صنایع اشتغال زا و پایین دست در برنامه پتروشیمی
 معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به سمت توسعه صنایع پایین دست و افزایش اشتغالزایی حرکت می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پس از بازدید میدانی از اسکله های صادراتی و شرکت‌های پتروشیمی این منطقه، آخرین وضعیت این شرکت ها را با حضور عوامل اجرایی و مدیران آنها مورد بررسی دقیق و پیگیری قرار داد.

بر اساس این گزارش بهزاد محمدی در حاشیه این جلسات گفت: بازدیدهای دوره ای که انجام می دهیم در جهت واکاوی مسائل شرکت ها بالاخص طرح‌هایی است که در جهش های صنعت پتروشیمی قرار دارند.
وی افزود: برخی از این طرح ها، برای اولین بار در کشور اجرا می شوند و دارای اهمیت زیادی می باشند. این طرح ها جزء طرح های جهش های دوم و سوم و طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی به شمار می آیند.
معاون وزیر نفت تشریح کرد: نخستین طرح های PDH در کشور، دو طرح درحال ساخت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هستند که مجموعا با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن از مسیر پروپان به ساخت پروپیلن و بعد از آن به تولید پلی پروپیلن حرکت خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: طرح پتروناد نیز، یک طرح بسیار جذاب در حوزه پایین دست پتروشیمی است که برای اولین بار موادی را تولید خواهد کرد که در سالهای گذشته برای تامین آن به کشورهای خارجی وابسته بودیم و انشالله در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.
محمدی هدف از این جلسات را حل و فصل مشکلات پروژه های پتروشیمی عنوان کرد و افزود: یک سوم تولید و ظرفیت کل صنایع پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است. لذا تلاش داریم صنایع پایین دستی را در این هاب بزرگ پتروشیمی توسعه دهیم و از این پس امکانات و زیرساخت های موجود در این منطقه را در جهت توسعه این صنایع به کار گیری خواهیم نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، این منطقه امروز میزبان  معاون وزیر نفت در امور پتروشیمیو مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیات همراه وی بود.

در این سفر یک روزه  وی از اسکله های صادراتی و شرکت‌های پتروالفین فن آوران، هیرسا پلیمر سهند، پتروناد، سلمان فارسی و پتروکیمیای ابن سینا بازدید کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار