تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۱۳۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سینماهای آبادان با ۳۰ درصد ظرفیت بازگشایی شدند
 رئیس انجمن سینمای جوان آبادان گفت: سینماهای این شهرستان از امروز سه شنبه با ۳۰ درصد ظرفیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

  مجید عیدان سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از ۱۱ ماه تعطیلی و زرد شدن وضعیت کرونا در شهرستان آبادان امکان بازگشایی سینماها در این شهر فراهم شد و نمایش فیلم در سینمای آزادی آبادان آغاز و سینما مهر آبادان نیز از پنجشنبه ۲۵ دی ماه فعالیت خود از سرمی‌گیرد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماهای آبادان افزود:مردم با اطمینان خاطر وارد سینما شوند و هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

عیدان ظرفیت مجموعه سالن‌های سینمایی آبادان را یکهزار و ۵۰۰ صندلی عنوان کرد و گفت: برای حضور مجدد مردم در سینما نیاز به اطلاع رسانی است و امیدواریم با بازگشایی سینماها فیلم‌های خوبی در آبادان اکران شود.

رئیس انجمن سینمای جوان آبادان با اشاره به آسیب وارده به صنعت سینما بر اثر شیوع کرونا  گفت: در مدت تعطیلی سینماها به رغم پیگیری‌ها و ثبت نام در سامانه برای درخواست وام کم بهره هیچ گونه حمایتی از سوی ارگان‌های مرتبط صورت نگرفت.

عیدان بیان داشت: انتظار می‌رود سازمان‌ها و ادارات دولتی برای حمایت از سینماها بلیت‌ نیم‌بها برای کارکنان خود خریداری کنند تا بخشی از هزینه های جاری سینماها جبران شود.

مدیر سینما آزادی و امور سینمایی بهمن سبز خوزستان نیز در این نشست گفت: در دوران کرونا بزرگترین ضربه به سالن‌های سینما وارد شد.

میلاد تفت‌آشیان افزود: سالن‌های سینما در حال حاضر با فاصله گذاری چهار صندلی بلیت توزیع می‌کنند و پس از هر سانس سالن و صندلی‌ها و ورودی سالن کاملا ضدعفونی می‌شود از این رو به مخاطبان و علاقه‌مندان سینما اطمینان خاطر می‌دهیم سالن و صندلی‌ها کاملا ضدعفونی شده و فضای سالن برای تماشای فیلم کاملا بهداشتی است .

وی از تعدیل نیرو به دلیل شیوع بیماری کرونا در دوران تعطیلی سینماها گفت: سینماها به دلیل مشکل تامین هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل خود در زمان تعطیلی۲ نفر از کارکنان سینمای اهواز به صورت موقت تعدیل شدند که پیش‌بینی می‌شود پس از بهبود امور سینمایی مجددا بازگشت به کار شوند.

تفت‌آشیان گفت: در حال حاضر سینمای آزادی آبادان، نخل خرمشهر ، اکسین و بهمن اهواز فعالیت خود را برای اکران فیلم آغاز کردند.

عمر صنعت سینما در آبادان به سال ۱۲۸۷ برمی گردد و این شهر به واسطه اهمیتی که داشت با بیش از ۱۳ سینمای عمومی و ۶ سینما متعلق به شرکت نفت، بیشترین سالن‌های سینما را بعد از تهران داشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار