تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۱۳۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج‌هزار کشاورز شادگانی تسهیلات بانکی دریافت کردند
  سرپرست فرمانداری شادگان گفت: پنج‌هزار کشاورز شادگانی از ابتدای سالجاری تاکنون وام و تسهیلات بانکی در قالب کشاورز کارت و سرمایه در گردش دریافت کردند.

  امید صبری‌پور سه‌شنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان شادگان اظهار داشت: با توجه به اهمیت حمایت از بخش کشاورزی ۶۶۳ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت، خسارت سیل، خرید تراکتور، سرمایه در گردش و ادوات به کشاورزان متقاضی شهرستان شادگان پرداخت شد.

وی افزود: سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات برای کشاورزان از ۱۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد ریال بوده است.

صبری‌پور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به کشاورزان منطقه به عنوان یک اولویت باید مد نظر قرار گیرد اظهار داشت: تنها تسهیلات ارزان قیمت می‌تواند برای بخش کشاورزی شهرستان شادگان جوابگو باشد و بر این اساس توجه به این مهم باید به عنوان یک اولویت مورد توجه ادارات مربوطه و بانک‌های عامل قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: بانک کشاورزی نقش تاثیرگذاری در توسعه بخش کشاورزی دارد و به عنوان حامی کشاورزان و دامداران شناخته می‌شود و امیدواریم  پرداخت تسهیلات مالی مورد نیاز به بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان شادگان در سال جدید نیز از سوی این بانک کماکان ادامه داشته باشد.

وی گفت:فعالیت بیشتر مردم شهرستان شادگان در بخش کشاورزی است و چنانچه کشاورزان و روستائیان مورد حمایت قرار نگیرند از شهر و دیار خود مهاجرت می‌کنند.

صبری پور با اشاره به مشکل تامین سوخت و آب کشاورزی در شادگان گفت: یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان این شهرستان تامین سوخت و آب در فصل کشت است که دستگاه های مربوطه باید تدابیری اتخاذ کنند تا کشاورزان شادگان کشت خود را با آرامش خاطر انجام دهند.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون و جراحی قرار دارد. 
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است. 
شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است .گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان به شمار می‌ روند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار