تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۱۳۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح برنامه‌های پیش روی دانشگاه علمی کاربردی خوزستان
  رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: ارتقای رتبه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در کشور، یکی از برنامه‌های ما خواهد بود.

رحیم قاسمیه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان که امروز (۲۳ دی) در محل این دانشگاه در اهواز برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات رئیس سابق دانشگاه، اظهار کرد: فرصت خدمتگزاری در استانی که دین خود را به اسلام و کشور ادا کرده، خدمت بزرگی است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده خوبی کنیم. در جهان معاصر پارادایم‌های بسیاری دچار تغییر و تحول شدند و دو عنصر علم و فرهنگ است که قدرت را دچار تحول اساسی کرده است. این دو عنصر از ۱۴۰۰ سال پیش مورد تایید اسلام قرار گرفته است و ما میراث‌دار فرهنگی هستیم که بزرگترین معجزه‌ پیامبر آن، کتاب است که با خواندن آغاز شده و به قلم سوگند یاد کرده است.

 وی افزود: با علم و توکل بر خدا این مسئولیت را بر عهده می‌گیرم و به عنوان عضو کوچکی از جامعه علمی کشور امیدوارم با همکاری و همفکری اعضای هیات علمی، بیش از پیش این دانشگاه به عنوان یک سازمان یادگیرنده و پویا باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به برنامه‌های خود برای ریاست دانشگاه، بیان کرد: اولین برنامه، تدوین برنامه‌ها متناسب با برنامه دوم راهبردی دانشگاه است. دومین برنامه تمرکز بر برنامه‌های درسی و سوق دادن آن به سمت آموزش‌های میدانی با مشارکت بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر است. سومین برنامه نیز تمرکز بر توسعه فضاهای آموزشی متناسب با نیاز شاغلان است؛ استان ما از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است اما به هیچ وجه مرتبه آن مورد تائید و مطلوب نیست.

قاسمیه در پایان گفت: ارتقای رتبه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در کشور نیز یکی از برنامه‌های ما خواهد بود.

به گزارش ایسنا، همچنین مسعود خداپناه، رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان اظهار کرد: دیدگاه ریاست دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی کشور، اصلاح ساختاری در کیفیت و کمیت دانشگاه بود. در سال ۹۵ بیش از هزار مرکز علمی کاربردی وجود داشت، اما اکنون کمتر از ۶۰۰ مرکز وجود دارد. همچنین مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان بیش از ۳ ‌هزار نفر بودند و اکنون هزار مدرس هستند. ریزش نیرو نیز به دلیل کیفی‌سازی آموزش بود.

وی افزود: در بخش‌های مختلف نیز اصلاحات ساختاری انجام شد و همه مدرسان و پرسنل تلاش کردند تا کیفیت آموزشی با وجود کرونا کاهش پیدا نکند. دانشگاه علمی کاربردی در مأموریت‌گرایی اولین دانشگاه وزارت علوم است؛ یعنی هیچ دانشگاهی هنوز مأموریت‌گرایی را لحاظ نکرده است و هنوز رشته‌ها از ۱۰ تا ۲۰ سال پیش اصلاح نشده‌اند. در چهار سال گذشته مراکز علمی کاربردی استان قانون‌مند شده‌اند و در این راستا نیز تلاش‌های بسیار صورت گرفته است. در این دوره فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی نیز افزایش پیدا کرد و در رشته فوتبال رتبه یک وزارت علوم را کسب کردیم و این تیم به چین اعزام شد.

خداپناه در پایان با بیان اینکه مجموعه پرسنل ما تنها ۹ نفر هستند، گفت: در سه سال گذشته ۲۲ هزار فارغ‌التحصیل داشتیم که حدود سه برابر فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید چمران است در حالی که دانشگاه شهید چمران به ازای هر دانشکده یک کارمند در بخش آموزش دارد. با این حال در شش ماه اول سال، ما رتبه یک کشوری را کسب کردیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار