تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۱۳۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:سگ‌های ولگرد به تهدیدی جدی برای مردم خرمشهر تبدیل شده‌اند
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر همکاری دستگاههای متولی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب را در این شهرستان خواستار شد و گفت:سگ‌های بلاصاحب به تهدیدی جدی برای سلامت مردم خرمشهر تبدیل شده‌اند.

 محمد حیدری سه‌شنبه در نشست ساماندهی سگ‌های ولگرد در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه حمله سگ‌های ولگرد به دختربچه ای در خرمشهر بازتاب گسترده در فضای مجازی داشته و باعث نگرانی مردم شده است افزود: احتمال حمله سگ های بلاصاحب به شهروندان در خرمشهر همچنان وجود دارد.

وی اهمیت دادن به مسایل و پدیده‌های شهری از جنبه های گوناگون را حائز اهمیت دانست و افزود:همه دستگاه‌های اجرایی و قضایی مکلف به همکاری و مشارکت برای رفاه و زیست اجتماعی مناسب شهروندان هستند.

حیدری جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از مناطق مختلف شهر بخصوص مناطق مرکزی خرمشهر را خواستار شد و گفت:برای انتخاب روش‌های کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد نیازمند مشارکت و همفکری دستگاههای اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد هستیم.

وی پاکسازی، جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری را یکی از روش‌های دیگر کنترل سگ‌های ولگرد دانست و گفت: اگر مناطق هدف در خرمشهر که پسماند بیشتری دارند روزی ۲ بار پاکسازی شوند تاثیر مثبتی بر کاهش جمعیت این حیوان خواهد داشت.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه با نا امن کردن محیط برای سگ‌های ولگرد تاحدودی می توان از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری کرد گفت:در نشست اردیبهشت ماه شورای تامین خرمشهر با حضور دادستان تصمیم به اتلاف سگ های ولگرد گرفته شد تا شهرداری‌های خرمشهر و جزیره مینو اقدام اتلاف سگ‌های ولگرد کنند.

عباس پورمند بخشدار مینوشهر نیز در این نشست گفت: به منظور کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد با شهرداری و دهیاری‌های بخش مرکزی در روستاهای حفار، حومه غربی و روستاهای مسیر شلمچه هماهنگی شده است.

شهردار خرمشهر نیز در این نشست آمار تقریبی سگهای ولگرد در این شهر را بیش از پنجهزار قلاده اعلام کرد و گفت: پیرو نشست شورای تامین ۲ هزار و ۴۰۰ قلاده سگ ولگرد در سال ۹۸ در خرمشهر معدوم شدند.

منصور علوانی وجود زمین‌های خالی و تغذیه این حیوان از سوی شهروندان را از عوامل افزایش زاد و ولد آنها دانست و گفت: با توجه به افزایش جمعیت سگ های ولگرد در خرمشهر از دادستانی در خواست صدور مجوز اتلاف سگ‌های ولگرد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس نشست برگزار شده با منطقه آزاد اروند قرار بود سه میلیارد ریال برای حصارکشی پنج هکتار زمین برای ساماندهی سگ‌های ولگرد تامین شود که محقق نشد.

شهردار خرمشهر افزود: بر این اساس شهرداری قطعه زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در نظر گرفته و تسطیح آن شروع شده است و پیش بینی می شود تا یک هفته آینده طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در خرمشهر آغاز شود.

علوانی افزود: انتظار داریم شرکت‌هایی مانند کشت و صنعت نیشکر و شرکت‌های توانمند مستقر در خرمشهر در راستای مسئولیت اجتماعی خود در اجرای این طرح شهرداری را یاری کنند.

در این نشست زنده‌گیری یک‌هزار قلاده سگ در فاز اول در خرمشهر مصوب شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار