تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۱۳۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسوب کالاهای اساسی در بنادر یکی از عوامل کمبود این کالاها در بازار است
  نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل کمبود کالای اساسی در سطح بازار رسوب این کالاها در بنادر است لذا هماهنگی ها برای ترخیص این کالاها باید با سرعت بیشتر انجام شوند.

مجتبی یوسفی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در آبان ماه امسال ۷.۵میلیون تن کالا در بنادر استان  رسوب کرده بودند که نزدیک به پنج میلیون تن از این مقدار، کالاهای اساسی بود.

وی گفت: دیر ترخیص شدن کالاها از بنادر مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد می کند، به عنوان مثال برای تولید روغن خوراکی با وجود شرایط کمبود این کالا اگر مواد اولیه تولید روغن خوراکی از بندر با سرعت بیشتری ترخیص شود تولید کننده قبل از خالی شدن بازار از این کالا می تواند روغن خوراکی را به دست مصرف کنند برساند.

 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۹ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲ هزار ریالی از سوی دولت هزینه شده است که ۴.۲ میلیارد دلار آن برای خرید نهاده‌های دامی صرف شده است.

یوسفی گفت: برای تخصیص ارز دولتی عوامل مختلفی همچون بانک مرکزی ، وزارت صمت و گمرکات موثر هستند و البته شرایط سیاسی و اقتصادی دولت نیز بر این موضوع تاثیر گذار است.

 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیماتی گرفته شده که یارانه ها  و تخصیص ارز دولتی هدفمند انجام شود تا دست سودجویان و دلالان از ارز دولتی  کوتاه شود و تنها افراد و فعالان اقتصادی تایید شده از ارز دولتی استفاده کنند.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از این شرایط اقتصادی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط برخی افراد و یا شرکت ها به دنبال سود بیشتر با وارد کردن فشار و سختی بر مردم هستند به عنوان مثال مواردی شناسایی شده که برخی شرکت های پخش به اجبار در کنار فروش روغن خوراکی به فروشگاه ها و واحدهای صنفی کالاهای دیگر را نیز به فروش می رسانند که این موضوع یک نوع تخلف و اجحاف در حق مردم است.

 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با همکاری سازمان صمت و استانداری خوزستان و نمایندگان مجلس سهم روغن خوراکی به تولید کنندگان داخلی خوزستان اختصاص یافت و با این توافق تولید روغن خوراکی به کارخانجات داخلی استان واگذار شده و توزیع گسترده این کالا در بازار استان در حال انجام است.

 وی گفت: امیدواریم که با نظارت هر چه دقیقتر و توزیع گسترده این کالا در تامین روغن خوراکی در استان، دیگر با مشکلی دراین حوزه مواجه نباشیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار