تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۱۳۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماجرای هپاتیت A و آب‌های آلوده در خوزستان چیست؟
در حالی که عضو شورای شهر اهواز از ابتلای چند تن از شهروندان به هپاتیت بر اثر آلودگی آب خبر داده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این موضوع را رد کرده است.
  روز گذشته محمدرضا ایزدی رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز از ابتلای تعدادی از شهروندان اهوازی در سال گذشته به هپاتیت، بر اثر مصرف آب آلوده خبر داد که بر آن شدیم صحت و سقم این خبر را پیگیری کنیم.

این عضو شورای شهر گفته بود هر چند ماه، اسناد و مدارک محرمانه از بایگانی شرکت آبفا به من ارائه می‌شد مبنی بر اینکه، مرکز بهداشت ابتلای مردم به هپاتیت A را گزارش داده بود یعنی تلاقی آب و فاضلاب موجب بروز بیماری روده‌ای شده بود، اما به این موارد توجهی نشد.

در همین راستا فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز   اظهار کرد: اطلاعات عضو شورای شهر در خصوص آب آلوده درست نبوده و هپاتیت A یک بیماری است که در منطقه ما از مدت‌ها پیش وجود داشته است که این بیماری از طریق آب و غذا به‌صورت فرد به فرد منتقل می‌شود. 

وی افزود: در سال ۹۸ دو مورد طغیان داشته‌ایم که یکی ۳۰ مورد ابتلا در روستای مدینات ناشی از سیلاب بوده و یک مورد هم هپاتیت A در غرب اهواز با ۹ ابتلا داشتیم که ناشی از تلاقی آب و فاضلاب نبوده است.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: در سال ۹۸ مجموعا ۱۱۰ نفر مبتلا در دو مورد طغیان بیماری داشتیم اما در سال ۹۹ میزان این آمار کمتر اعلام شده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار