تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۱۳۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود تناژی روغن خوراکی نداریم
کمبودی در زمینه روغن خوراکی در استان خوزستان وجود ندارد.
 معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: نیاز  ماهانه استان به روغن ۸ هزار تن است که ۶۰ درصد یعنی حدود چهار هزار و ۸۰۰ تن آن نیاز ماهانه و ۱۶۰ تن نیاز روزانه خانوارهاست.

عبدالرحمان ناصریان افزود: در حال حاضر دو کارخانه بسته بندی در شهرستان دزفول روزانه ۲۵۰ تن روغن خوراکی به سازمان صمت استان تحویل می‌دهند که به راحتی می‌تواند نیاز خانوار‌ها را تامین کند.

وی ادامه داد: از همه واحد‌های صنعتی مجوز دار و بدون مجوز در استان خوزستان خواسته ایم برای دریافت روغن به سازمان صمت مراجعه کنند با این حال معلوم نیست چرا همچنان کمبود روغن در استان وجود دارد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان  با اشاره به وجود شش کارخانه روغن کشی و بسته بندی روغن در استان خوزستان، تصریح کرد: سه کارخانه بسته بندی روغن در دزفول و در شهرستان‌های بهبهان، خرمشهر و ماهشهر هر کدام یک کارخانه روغن کشی وجود دارد که تنها دو کارخانه بسته بندی در دزفول فعال هستند.
 
وی اضافه کرد: البته دو کارخانه ماهشهر و خرمشهر تنها کار روغن کشی را انجام می‌دهند و واحد بسته بندی ندارند و واحد بسته بندی روغن خوراکی بهبهان هم تعطیل است.

در هفته های گذشته کمبود روغن خوراکی در فروشگاهها مردم را برای تامین این کالای اساسی به زحمت انداخته است، برخی از برندهای بازار به شرط خرید رب گوجه فرنگی یا تن ماهی، در مقابل سهمیه یک عدد روغن پخت و پز به مشتری تخصیص داده اند که با نارضایتی مصرف کنندگان مواجه شده است.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار