تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۳۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غربالگری سرطان، زمان طلایی برای جلوگیری از افزایش ابتلا به این بیماری
رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: غربالگری سرطان و بیماری‌های خاص سبب تشخیص به موقع و انجام مداخلات درمانی به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری‌ها می‌شود.
 میثم معزی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز  به نقش غربالگری سرطان و بیماری‌های خاص اشاره کرد و گفت: مرکز غربالگری سرطان و بیماری‌های خاص تنها مرکز غربالگری در استان خوزستان و جنوب غرب کشور محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه این مرکز مزایای زیادی برای مردم منطقه دارد، افزود: با غربالگری و آگاه کردن مردم به راحتی می‌توان از شیوع و ابتلا به بیماری سرطان به میزان قابل توجهی جلوگیری کرد.

معزی بیان داشت: در سال ۱۳۹۷ با پیگیری‌های مداوم و همچنین تاکید مقام عالی وزارت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توانستیم این مرکز را که اولین مرکز بین سایر دانشگاه‌ها به شمار می‌رود، در بازه زمانی ۳ ماهه راه اندازی کنیم و طی این ۲ سال خدمات زیادی را به مردم استان ارائه دهیم.

‌رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد که وقفه‌ای در درمان بیماران ایجاد نشود و ملزومات مصرفی، لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مرکز غربالگری را در حد توان تهیه کنیم تا با یاری خداوند و تلاش پزشکان و متخصصان شاهد کاهش موارد ابتلا به بیماری سرطان باشیم.

احسان پور معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه جندی شاپور اهواز و مسئول مرکز غربالگری سرطان گفت: پیش از انجام غربالگری اگر شخصی به سرطان و بیماری خاصی مبتلا شود و هیچگونه اطلاعاتی از نوع بیماری و درصد پیشرفت آن نداشته باشد، زمانی جهت درمان ندارد، اما بعد از راه اندازی این مرکز توانستیم موارد بالایی از بیمارانی را که درگیر سرطان و بیماری خاص بودند را شناسایی کنیم که با شناسایی نوع سرطان و درمان به موقع موفق شدیم مانع پیشرفت بیماری آن‌ها شویم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار