تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۱۳۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آبفا اهواز:
آب تولیدشده در شهر اهواز مطابق استانداردهای ملی است
 معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: آب تولیدشده در شهر اهواز طبق استانداردهای ملی و مورد تایید مرکز بهداشت است و هر گونه مسائل و موضوعات بهداشتی از طریق مرکز بهداشت که کار کنترل کیفی و نظارت بر کیفیت آب را به عهده دارد، ملاک گزارش و تصمیم‌گیری است.

افشین حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخبار منتشرشده در خصوص گزارش شدن تلاقی آب و فاضلاب در سال گذشته و ابتلای مردم اهواز به هپاتیت آ، اظهار کرد: در سال‌های اخیر گزارش‌های مختلفی با محوریت آلودگی آب و تلاقی آب و فاضلاب و نیز ابتلای شهروندان به هپاتیت آ منتشر شده است که تمامی آن‌ها با استناد به اظهارات مسئولین بهداشت استان تکذیب شده و از محضر شریف شهروندان خواستار عدم توجه به اینگونه اخبار شده‌ایم.

وی افزود: به تازگی نیز یکی از مقامات شورای شهر اهواز در گزارشی، از ابتلای مردم اهواز به هپاتیت آ به دلیل تلاقی آب و فاضلاب خبر داد که این مساله موجب نگرانی در جامعه شد. لذا مجددا از شهروندان اهوازی خواستاریم هرگونه اخبار حوزه سلامت آب را از مراجع ذیصلاح دنبال کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: پس از بارندگی‌های اخیر به منظور بررسی وضعیت تصفیه‌خانه‌های شهری و روستایی منطقه شرق اهواز و وضعیت خروجی آن‌ها، بازدید مشترکی از سوی مرکز بهداشت شرق اهواز و سلامت محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور به همراه مسئول کنترل کیفیت و نظارت شرکت آبفای اهواز و کارشناسان آن از تصفیه‌خانه‌های شماره یک و سه اهواز انجام شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش این بازدید، هر دو تصفیه‌خانه شهری در مدار بوده و ضمن انجام عملیات تصفیه علی‌رغم کدورت بالای رودخانه پس از بارندگی‌ها به خروجی تصفیه‌خانه‌ها از نظر کلر باقیمانده و کدورت در سطح مطلوبی به سر می‌بردند و این گزارش، از حصول به تیرگی ۰.۱۷ NTU در تصفیه‌خانه شهید محمد محمدی اهواز (شماره یک) اشاره کرده و عنوان کرده که شاخص مطلوبیت کدورت شبکه توزیع شهری از ابتدای سال تاکنون، روند رو بهبودی داشته است.

حاتمی افزود: آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفیت آب اهواز که از استانداردهای جهانی ایزو ۱۷۰۲۵ (تضمین کیفیت در بخش آزمایشگاه آب) نیز برخوردار است، آب را به صورت روزانه از بیش از ۳۰ نقطه شهری و به صورت تصادفی برداشت می‌کند و مورد پایش قرار می‌دهد. سال گذشته نیز وضعیت کیفی آب شرب تصفیه‌شده در اهواز، عالی ثبت شده است. بیش از ۳۳۰ نمونه میکروبی از شبکه آب عمومی در محدوده تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز اخذ شده که  حاکی از مطلوبیت آب و عاری از هرگونه میکروبی است.

وی گفت: به گفته مسئولین بهداشت و آبفا، شهروندان نیز باید در این زمینه همیاری و همکاری لازم را با سازمان‌های مربوطه از جمله شرکت آبفا (متولی تصفیه و توزیع آب) داشته باشند و از سیستم آبرسانی غیرمجاز و خارج از محدوده تحت نظارت استفاده نکنند و مشکلات مشاهده‌شده در شبکه آب و فاضلاب را سریعا با سامانه شکایت‌های بهداشتی ۱۹۰ در میان گذاشته و همچنین به شرکت آبفای اهواز گزارش کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: ضمناً شهروندان تا حد امکان با نصب مخازن ذخیره آب، از تغییرات به وجود آمده در افت فشار آب شبکه آبرسانی خودداری کنند.

وی افزود: آب تولیدشده در شهر اهواز طبق استانداردهای ملی و مورد تایید مرکز بهداشت است و هر گونه مسائل و موضوعات بهداشتی از طریق مرکز بهداشت که کار کنترل کیفی و نظارت بر کیفیت آب را به عهده دارد، ملاک گزارش و تصمیم‌گیری است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار