تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۱۳۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:دانشگاه باید در معیشت مردم اثرگذار باشد
 استاندار خوزستان با بیان اینکه دانشگاه ها باید در زندگی و معیشت خانواده‌ها اثر گذار باشند و مردم تاثیر آنرا در زندگی خود لمس کنند گفت: مردم باید ببینند از قِبل دانشگاه و اقدامات دانشگاهی در حوزه‌های علم و فناوری نان روی سفره می‌رود.

  غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در نشست گفت‌وگو با روسای دانشگاه‌ها و فناوران برگزیده استان خوزستان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اداره کل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: باید نوع نگرش همه مسولان دانشگاه، اساتید و دانشجوها نسبت به ماهیت دانشگاه‌ها تغییر کند و از تعریف و فضایی که ما در آن تحصیل کردیم تغییر کند  ضرورت دارد متناسب با زمان پیش برویم و به روز شویم و تمهیدات و امکانات و شرایط لازم را برای بارورشدن استعدادها فراهم کنیم.

وی گفت: اگر در مقابل تعاریف جدید مخالفت کنیم و شرایط را فراهم نکنیم استعدادها یا درجا می زنند یا مهاجرت می‌کنند لذا از روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی انتظار دارم پیشرو و پیشگام باشند و شرایط را فراهم آورند تا اقدامات منجر به محصول، تکنیک و یک کار موثر شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: دانشگاه‌ها در عصر حاضر باید دانشگاه‌های کار آفرین،  ایجاد کننده ارزش افزوده، محصول محور، مشتری محور و مرتبط با صنعت و بازار باشند، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما باید به عنوان  یک پتانسیل و کارخانه نوآور بتوانند اشتغال و کارآفرینی و خلق ثروت را به همراه داشته باشند در غیر این صورت دانشگاه آموزش محوری که به محصول ختم نشود در رقابت‌های کاری نمی تواند جایگاهی کسب کند.

وی گفت:  در استان خوزستان  به واسطه مشکلاتی که وجود داشته است دانشگاه‌های ما در برخی زمینه‌ها عقب بوده‌است و آن طور که باید و شاید متناسب با استعدادها و پتانسیل‌های استان شرایط فراهم نشده است اما با همتی که دانشگاه‌ها داشته اند این شرایط در حال تحقق یافتن است و مراکز خلاقیت ،نوآوری  و ایده پردازی در حال  گسترش است و امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز چند مرکز نوآوری در خوزستان به بهره برداری رسید.

 شریعتی با اشاره به توسعه بخش های فناورانه در دانشگاه های استان گفت: خوشبختانه در دانشگاه های سراسر استان حرکت‌های خوبی صورت گرفته که امیدواریم به سرانجام برسند در دانشگاه های علوم پزشکی حرکت در مسیر سلول های بنیادی بسیار مهم است و توسعه وتقویت آن احساس می‌شود.

 وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی بخش پیوند اعضا فعال شده و در طول چند ماه گذشته میزان پیوندهایی که در دانشگاه صورت گرفته است به شکل قابل ملاحظه ای افزایش داشته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۱۶ درصد تولید ناخالص ملی کشور متعلق به خوزستان است  این امر به واسطه سرمایه ها  و پتانسیل هایی است که در استان وجود دارد، باید سرمایه انسانی نیز متناسب با ۱۶ درصد باشد تا بهره وری بالا برود و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند اگر سرمایه انسانی  متناسب با تولید ناخالص رشد نکند ممکن است خیلی از منابع هدر برود و بهره وری کم شود و امکان خلق ثروت را از دست بدهد لذا انتظار داریم این امر محقق شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضای فیزیکی برای پارک علم و فناوری استان خوزستان گفت: ظرف ۲ تا سه هفته آینده قطعه زمینی در اختیار پارک علم و فناوری خوزستان قرار می گیرد و برای ساخت آن اقدام می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  در سفر یک روزه خود به خوزستان از محصولات دانش بنیان منتخب پارک علم و فناوری، مرکز نوآوری بازی سازی، مرکز رشد خوارزمی، مرکز نوآوری دانشگاه فنی وحرفه ای، مرکز نوآوری رامهرمز و سوسنگرد و مرکز نوآوری بیوتکنولوژی دیدن کرد. وی همچنین صبح امروز از مراکز رشد و نوآوری شهرستان بهبهان دیدن کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار