تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۱۳۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه یک آموزشگاه آنلاین با درآمد رویایی تاسیس کنیم؟
 در دنیای امروز با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در زندگی روزمره افراد، به تدریج شیوه‌های کسب و کار و کسب درآمد در حال تغییر و تحول است و از شکل سابق خود به شکل مدر‌ن‌تری تبدیل شده است. امروزه شیوه‌های متعددی از کسب درآمد از طریق اینترنت و به صورت آنلاین وجود دارد که مخاطبین خاص خود را هدف قرار می‌دهند. یکی از این فعالیت‌ها ارائه آموزش‌های مختلف از طریق اینترنت و به صورت آنلاین می‌باشد. آموزش مجازی این روزها خصوصا به دلیل شیوع کرونا طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و افراد زیادی به دنبال یادگیری حرفه‌ها و مهارت‌های مختلف از طریق یک  آموزشگاه آنلاین به صورت مجازی و از راه دور هستند به همین دلیل تأسیس آموزشگاه آنلاین یکی از کسب و کارهای پردرآمد در فضای اینترنت می‌باشد.

تأسیس   آموزشگاه  مجازی  در عصر حاضر یک ماجراجویی هیجان انگیز است چون هر ساله تعداد بیشتری از افراد به یادگیری مهارت‌های مختلف به صورت آنلاین علاقمند می‌شوند و به همین خاطر فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مجازی و کسب درآمد از آن فراهم شده است.


 

اما نحوه انتقال این دانش به دیگران خود یک مهارت است مهارت انتقال دانش هدیه ای شگفت‌انگیز است که برای اهدای آن به دیگران باید از بهترین بسته‌بندی استفاده کرد. در عصر حاضر با  تأسیس  آموزشگاه  آنلاین  به زیبایی هر چه تمام‌تر می‌‌توانید دانش و مهارت‌های خود را به دیگران انتقال دهید.

مراحل راه‌اندازی آموزشگاه آنلاین


راه اندازی آموزشگاه آنلاین

تأسیس  آموزشگاه  آنلاین و ارائه آموزش مجازی به دیگران نسبت به تأسیس یک آموزشگاه حضوری، شاید به سرمایه و امکانات زیادی احتیاج نداشته باشد اما برای موفقیت در این عرصه و دستیابی به درآمد پایدار یک سری نکات مهم و اساسی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد تا آموزشگاه مجازی شما یه یکی از برندهای آموزشی در این حیطه تبدیل گردد. در ادامه چند قدم اساسی برای تأسیس آموزشگاه مجازی را باهم مرور می‌کنیم.

1- اخذ مجوز آموزشگاه آنلاین
بسیاری از متقاضیان تاسیس آموزشگاه آنلاین واخذ پروانه تاسیس آموزشگاه آنلاین هرچه تحقیق می کنند و در اینترنت جستجو می کنند درباره مجوزفعالیت آموزشگاه آنلاین و یا مجوز آموزشگاه مجازی چیزی نمی یابند واقعیت این است که به صورت اختصاصی برای یک آموزشگاه آنلاین در ایران مجوز خاصی تعریف نشده است بسیاری از متقاضیان تاسیس آموزشگاه آنلاین ( به عنوان مثال تاسیس آموزشگاه آنلاین موسیقی – تاسیس آموزشگاه آنلاین زبانهای خارجی –تاسیس آموزشگاه آنلاین تقویتی و کنکور –تاسیس آموزشگاه آنلاین خلاقیت و پرورش استعداد وسرگرمی –تاسیس آموزشگاه آنلاین هنری –تاسیس آموزشگاه آنلاین در حوزه تحصیلات تکمیلی و عناوین دیگر) واقعا نمی دانند جهت اخذ مجوز به کدام مرجع ذیصلاح باید مراجعه نمایند نکته جالب اینجاست که بسیاری از متقاضیان تاسیس آموزشگاه آنلاین حتی نمی دانند که برای این کاریعنی آموزش مجازی نیاز به مجوز فعالیت دارند و عنوان می کنند که برای آموزش مجازی نیاز به هیچ نوع مجوز فعالیتی نیست!!!متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای شروع هر فعالیت آموزشی در ایران اعم از حضوری یا مجازی نیاز به اخذ مجوز فعالیت می باشد ودر صورت شروع فعالیت آموزشی مجازی بدون اخذ پروانه متناسب با نوع فعالیت آموزشی مشمول قوانین موسسات آموزشی غیرمجاز ارگان آموزشی ذیربط خواهید شدو از فعالیت آموزشی (حتی مجازی) شما جلوگیری خواهد شد حال سوال اینجاست با توجه به اینکه مرجع خاصی جهت صدور و یا اخذ مجوز آموزشگاه مجازی وجود ندارد برای شروع تاسیس آموزشگاه آنلاین چه نوع مجوزی واز کدام مرجع ذیصلاح باید اخذ کرد؟ برای پاسخ به این سوال و صدها نکته مهم در زمینه تاسیس آموزشگاه آنلاین با مشاورین ما در مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با شماره88906532- 021تماس حاصل فرمایید

2- تعیین نام و برند آموزشگاه مجازی
برای شروع این کار باید ابتدا یک سایت و صفحه اینترنتی برای آموزشگاه مجازی خود طراحی کنید. از آنجا که صفحه اصلی هر سایت اولین قسمت از سایت است که مخاطبین با آن روبرو می‌شوند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. برای آموزشگاه خود نشان (لوگو) مخصوص، ترکیب رنگ‌های خاص و قلم مخصوص انتخاب کنید. قالب سایت خود را متناسب با محتوایی که قصد ارائه دارید انتخاب کرده و ظاهر سایت خود را تعیین کنید و صفحات لازم و دسته‌بندی‌های مورد نیاز برای دسترسی به قسمت‌های مختلف را ایجاد نمایید.

3- نوع آموزش مجازی خود را تعریف کنید
تمام آنچه که شما برای تاسیس آموزشگاه مجازی خود نیاز دارید یافتن ایده‌ای جدید و جذاب برای یک دوره آموزشی و سپس کار بر روی آن ایده برای ایجاد محتوای جذاب است. ایجاد محتوای مربوط به موضوع دوره های آموزشی شما نیاز به تعیین اهداف یادگیری و سپس ایجاد رئوس مطالب درسی دارد که به روند یادگیری افرادکمک می‌کند.

4- ایجاد طرح کلی دوره
برای ایجاد طرح کلی دوره، باید برنامه درسی دوره را به مباحث اصلی و زیر موضوعات تقسیم کنید. بخش‌های دوره را با توجه به میزان دشواری، یک رویکرد آموزشی خاص یا هر مقوله دیگری که ترجیح می دهید، تقسیم‌بندی کنید.
این کار به ایده پردازی در مورد چگونگی آموزش موضوع مورد نظر و بررسی فعالیتهای مشابه شما توسط دیگران در موضوعات مرتبط کمک می‌کند.

5- انتخاب روش آموزش مجازی

یکی از مهم‌ترین اصول موفقیت آموزشگاه  آنلاین تعیین روش آموزش مطالب به فراگیران است.

این کار، نوع محتوا و فعالیت‌ها و همچنین قالب کل آموزشگاه  مجازی شما را مشخص می‌کند. به یاد داشته باشید که یادگیری در بستر یک فضای اجتماعی است که بهترین نتیجه حاصل می‌شود و این یکی از ارکان تأسیس  آموزشگاه  آنلاین موفق است. یادگیری و آموزش  مجازی در یک اکوسیستم یا فضای اجتماعی که بخشی از وب سایت شماست، تعاملات مختلفی را به وجود می‌آورد که کیفیت آموزش و یادگیری فراگیران را ارتقاء می‌بخشد. فعالیت‌هایی مانند مطالعه گروهی و ارائه بازخورد یادگیری از طریق پیامک -ایمیل و شبکه های اجتماعی از این دست تعاملات هستند.

6-  اولین  دوره  آموزشی  خود  را  بارگذاری  کنید
حال نوبت به آن رسیده است که مطالب آموزشی خود را که در قالب فایل متنی، تصویری یا ویدئویی آماده کرده‌اید در آموزشگاه  مجازی خود بارگذاری کنید. سعی کنید برای بارگذاری و ارائه آموزش‌های خود یک برنامه زمانی و تقویم آموزشی طراحی کنید و بر اساس این برنامه در موعد مقرر آموزش‌های مربوطه را بارگذاری کنید تا فراگیران به موقع محتواهای آموزشی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

گام‌های ذکر شده در این مطلب اقدامات اولیه لازم برای تأسیس  آموزشگاه  مجازی می‌باشد و بدون شک بسیاری از اقدامات دیگر نیاز است تا بتوانید مخاطبان را جذب آموزشگاه  مجازی خود کنید تا از آموزش‌های شما برای افزایش مهارت‌های خود استفاده کنند. بدون شک هرچقدر تعداد مخاطبان آموزشگاه شما بیشتر باشد درآمد بیشتری از آن کسب خواهید کرد.

ذکر یک نکته حائز اهمیت است که هرچند راه‌اندازی  آموزشگاه  آنلاین نیاز به فضای فیزیکی ندارد اما تمام گام‌های ذکر شده بعد از اصلی‌ترین گام یعنی  اخذ  مجوز  فعالیت  آموزشگاه  آنلاین  قابل انجام است. مؤسسه مشاورین اندیشه آسیا بعنوان یک مشاور امین و معتبر در زمینه تأسیس  آموزشگاه  آنلاین است که بوسیله کارشناسان و مشاورین مجرب خود راه‌اندازی آموزشگاه  مجازی شما را از آغاز فرآیند تا پایان همراهی می کندو در هر مرحله بهترین مشاوره وخدمات را به شما ارائه خواهد داد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن پروانه تاسیس آموزشگاه  آنلاین خود را اخذ نمایید.رویای شما به واقعیت تبدیل می شود.

موسسه مشاورین اندیشه آسیا، مشاور شما در زمینه تاسیس آموزشگاه آنلاین

چگونه یک آموزشگاه آنلاین با درآمد رویایی تاسیس کنیم؟

موسسه مشاورین اندیشه آسیا در زمینه مشاوره تاسیس انواع  آموزشگاه  آنلاین  ( آموزشگاه  مجازی ) برای موسسات آموزشی-مشاوره روش‌های تبلیغات-روش‌های جذب کارآموزان و همچنین استخدام مدیر-مربیان و پرسنل و همچنین خدمات متنوع دیگر در کنار شما خواهد بود.

در صورتی‌که در این زمینه سوال و یا نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۹۰۶۵۹۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا به سایت  موسسه مشاورین  اندیشه  آسیا  مراجعه کنید.

منبع:

Https://andisheasia.ir


:
:
:
آخرین اخبار