تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۱۳۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون ریاست جمهوری:دانشگاه‌ها ظرفیت مناسبی برای رفع مشکلات جامعه دارند
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها ظرفیت بالایی برای رفع مشکلات جامعه دارند که تقویت مراکز خدمات فناوری می‌تواند فضا را برای ارتباط بیشتر دانشگاهیان و مردم برقرار کند.

سورنا ستاری عصر دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: هدف اصلی از گشایش مراکز خدمات فناوری، برقراری ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با جامعه است.

وی افزود: خرسندیم که این جهت دهی در دانشگاه شهید چمران پیگیری شده و امید است شتاب بیشتری به خود بگیرد تا دانشجویان بتوانند با نگاهی تخصصی‌تر به کارآفرینی بپردازند و مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شتاب بخشی به توسعه این فضاهای پژوهشی می‌تواند ضمن تقویت نیروهای مستعد، در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال نیز تاثیرگذاری خوبی داشته باشد. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، نیز بیان کرد: مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه شهید چمران، واحدی حقوقی و زیرمجموعه‌ی معاونت پژوهش و فناوری است که اساسنامه آن مصوب و راه‌اندازی شده بود و امروز نیز ساختمان آن بهره‌برداری شد.

علی حقیقی افزود: هدف از ایجاد مراکز نوآوری و خلاقیت این است که دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به کارآفرینی را آموزش داده و برای ایجاد یک استارتاپ آماده کند.

وی گفت: مرکز نوآوری و خلاقیت این دانشگاه دارای سه هزار مترمربع زیربنا است و آمادگی ارایه خدمات به ۴۰ تا ۵۰ گروه کاری را دارد. بالغ ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساخت این مرکز هزینه شده است.

حقیقی در خصوص گشایش مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: ساختمان این مجتمع با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه ساخته ‌شده و شامل ۲۸ اتاق برای حضور استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که با دانشگاه ارتباط کاری دارند، است. این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: از جمله اهداف مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه شهید چمران اهواز می‌توان به تقویت ارتباط با دانشجویان و دانش‌آموختگان با مرکز رشد و پارک علم و فناوری و حمایت از ایده پردازی خلاقانه، کمک به هدفمند کردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه، توسعه و گسترش پژوهش نوآورانه، توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری، تشویق نگرش دانش‌بنیان در حل مشکلات و ایجاد زمینه‌ی مناسبت برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و توسعه فعالیت‌ها و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همچنین ارتباط هرچه بیشتر با سازمان‌ها، صنایع و جامعه از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز است.

 معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر یک روزه خود به خوزستان، عصر دوشنبه در آیین بهره‌برداری از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۲۸ اتاق با هدف تقویت اقدامات و دستاوردهای فناورانه استارت آپ‌های استان راه اندازی شده، حضور یافت.

پیش از این نیز مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه شهید چمران اهواز به دست ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره برداری رسید. این پروژه نیز با هدف تقویت و ساماندهی خلاقیت های استارت آپ ها و نخبگان خوزستان با اعتباری بالاغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی در مساحت سه هزار متر مربع راه اندازی شده است.

ستاری در جریان سفر به خوزستان از محصولات فناورانه شرکت‌ها و واحدهای مستقر در مرکز رشد بهبهان، و مرکز توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان این شهرستان دیدن کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار