تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۱۳۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین مینی لودر کشور در اهواز تولید شد
مدیرعامل شهر خودرویی خلیج فارس اهواز گفت: صنعتگر جوان یک مینی لودر را برای نخستین بار در کشور در ناحیه صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی خلیج فارس اهواز تولیدکرد.

حسن سبحه روز دوشنبه در نشست خبری در محل ناحیه صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی خلیج فارس اهواز بیان کرد: این صنعتگر جوان که مدعی بود دانش تولید مینی لودر را دارد از وی دعوت کردیم و با تامین تمام امکانات، این خودرو را برای نخستین بار در کشور در این ناحیه صنعتی تولیدکرد.
وی با بیان اینکه این مینی لودر به ویژه در آواربرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: ۷۰ درصد قطعات لازم تولید این خودرو در این ناحیه صنعتی تهیه و تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه یکم بهمن‌ امسال  از این خودرو رونمایی می شود افزود: با رونمایی از این خودرو امید است بازار مورد نیاز را پیدا کند تا به تولید انبوه برسد.

صنعتگران همواره با مشکل تامین نقدینگی و مکان روبه‌رو هستند

سبحه ادامه داد: بیشتر صنعتگران با مشکل تهیه مکان برای کار و نقدینگی روبه رو هستند و در ابتدای کار خود توان خرید فضا برای فعالیت را ندارند.

وی با اشاره به اینکه این ناحیه صنعتی از سه بخش صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی تشکیل شده گفت: سه مقوله مهم آموزش مهارت ، تولید و عرضه در این‌ناحیه صنعتی انجام می‌شود. این ناحیه صنعتی برای حمایت از صنعتگران و دانش آنها ایجاد شده و رسالت اصلی این ناحیه صنعتی در خوزستان تولید قطعات خودرو است.
وی با بیان اینکه پیش از این تولید قطعات خودرو در خوزستان انجام نمی‌گرفت افزود: این ناحیه صنعتی قصد دارد با حمایت از صنعتگران توانمند، دانش را به تولید تبدیل کند و خوزستان در بخش تولید قطعات خودرو ورود کند.
وی با بیان اینکه ۲ سوم فضای این ناحیه صنعتی در اختیار صنعتگران قرار گرفته گفت: سوله‌هایی که به صنعتگران واگذار می‌شود به صورت اقساطی در مدت ۸۴ ماهه و بدون پیش پرداخت است با این روش صنعتگران با مشکل نقدینگی روبه رو نخواهند شد.
سبحه، با اشاره به اینکه ۶۳ سوله در این ناحیه برای واگذاری به صنعتگران وجود دارد افزود: تاکنون ۲۸۰ صنعتگر درخواست فعالیت در این ناحیه صنعتی را داده و استقبال خوبی را داشته‌اند.
مدیرعامل شهر خودرویی خلیج فارس افزود: از مدیران استان هیچ کمک و تسهیلاتی را نمی‌خواهیم فقط حمایت لازم را داشته باشند تا از سنگ‌اندازی برخی افراد در مسیر تولید جلوگیری شود.
وی افزود: از سال ۹۶ کار احداث این ناحیه صنعتی در اهواز آغاز شد و با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شدیم. تاکنون ۷۵ درصد این ناحیه صنعتی تکمیل شده شده است.
سبحه ادامه داد: با رونق کار و فعالیت در این ناحیه صنعتی حدود چهارهزار نفر در این ناحیه مشغول کار خواهند شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار