تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۱۳۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری: کمیسیون امنیت ملی جلساتی را برای آزاد سازی ساحل اروند برگزار می‌کند
 نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیاتی از این کمیسیون به استان خوزستان گفت که در این سفر تاکید شد که با حفظ ملاحظات امنیتی باید سواحل اروند برای بخش سرمایه گذاری آزاد شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهریار حیدری در توضیح بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از استان خوزستان اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی پیش از این بازدیدهایی از مرزهای شمال شرقی و جنوبی کشور داشته و این بار بنا به درخواست نمایندگان آبادان و خرمشهر سفری به استان خوزستان داشت و از نوارهای مرزی آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

وی ادامه داد: مردم انتظار رفع مشکلاتی را دارند که از جمله آن دژ مرزی است که از زمان جنگ در ساحل اروندرود به وجود آمده و بخشی از آبادان و خرمشهر را بسته حال این‌که برای ورود گردشگر و رونق بیشتر اقتصادی احتیاج به در اختیار گرفتن این سواحل به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و ساحل سازی است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ما بازدیدهای میدانی داشتیم و جلساتی نیز در شورای تامین استان با حضور استاندار و امام جمعه و اعضای شورای تامین دو شهر آبادان و خرمشهر تشکیل شد. استان خوزستان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. درباره بحث ساحل سازی قرار شد جلسه مشترکی به زودی در کمیسیون با حضور دستگاه‌های مربوطه همچون دو وزارتخانه کشور و خارجه به سازمان گمرک و سازمان بنادر برگزار شود که بتوانیم با توافق با دستگاه‌های ذیربط سواحل اروند در اختیار مردم قرار گیرد چون نیاز مردم تامین شده و بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های لازم را انجام دهد.

حیدری توضیح داد: ۱۰ کیلومتر با عراق وجود دارد که به سواحل اروند معروف است دژی به خاطر شرایط نظامی در این منطقه مستقر شده که مردم نمی‌توانند به راحتی از سواحل اروند رود استفاده کنند. به همین دلیل لازم است با حفظ ملاحظات نظامی و امنیتی این سواحل جهت سرمایه گذاری آزاد شده تا با ورود بخش خصوصی رونق اقتصادی نیز در این منطقه حاصل شود و ساحل در اختیار مردم قرار گیرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار