تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۳۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندارخوزستان :
دانشگاه صنعتی بهبهان در زمینه کارآفرینی پیشگام است
  استاندار خوزستان گفت: دانشگاه صنعتی بهبهان در زمینه کارآفرینی نسبت به دانشگاه های دیگر استان پیشگام است و اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.

 غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در جریان بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان اظهار داشت: این دانشگاه صنعتی اگرچه سابقه زیادی نداشته و دانشگاهی جوان و رو به رشد است اما به واسطه زیرساخت ها و سرمایه های انسانی که در این شهرستان وجود دارد توانسته پله های ترقی و توسعه را خیلی سریع طی کند. این دانشگاه نسل سومی در سال های اخیر متناسب با ظرفیت های منطقه، همواره به سمت کارآفرینی گام برداشته است.

وی افزود: با توجه به انگیزه مدیران، اعضای هیات مدیره و دانشجویان این دانشگاه و فضایی که در آن حاکم است بحث کارآفرینی، مشتری مداری و ارتباط با صنعت همواره مدنظر این دانشگاه بوده که در این زمینه عملکرد خوبی داشتند. امیدواریم حضور آقای ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه، منشا خیر و گشایش در کار شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری باشد.

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه مسئولان شهرستان در زمینه کارآفرینی درکنار این دانشگاه هستند و امیدواریم با حمایت های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاهد رشد دانشگاه صنعتی بهبهان و شرکت های دانش بنیان باشیم و متناسب با نیاز و ظرفیت های استان در زمینه استارتاپ ها و کارآفرینی گام برداریم.

وی ادامه داد: تلاش هایی که در زمینه کارآفرینی در دانشگاه بهبهان انجام شده قابل تقدیر است و انتظار می رود با توجه به اینکه مشکل ما در دانشگاهها، تجاری سازی است توجه به کارآفرینی نقش موثری در این راستا دارد.

شریعتی با بیان اینکه کارآفرینی، راه میانبری برای جهش در زمینه تکنولوژی و توسعه دانشگاه های نسل سوم است گفت: به واسطه این رویکرد ، صنعت و دستگاه های اجرایی به سوی دانشگاه‌ها سوق می یابند.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در جریان سفر خود به خوزستان از شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد شهرستان اهواز بازدید می کند. همچنین چند مرکز فناوری و خلاقیت با حضور وی افتتاح می شود. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار