تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۱۳۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممنوعیت دریافت وجه برای صدور کد رهگیری کارت ملی هوشمند
مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: هیچ یک از دفاتر ثبت احوال یا پیشخوان، حق دریافت وجه از متقاضیان کد رهگیری کارت ملی هوشمند را ندارند.
 مصطفی امانی پور مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: دریافت کد رهگیری کارت ملی هوشمند امری ضروری است که افراد به هنگام ثبت نام برای کارت ملی، این کد را دریافت می‌کنند و دریافت وجه برای صدور کد رهگیری آن ممنوع بوده و تخلف است.

 او با بیان اینکه این رسید چاپی برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله بانک‌ها، دارای اعتبار و قابل اعتماد است و متقاضیان کارت ملی هوشمند تا زمان صدور کارت خود می‌توانند از طریق ارائه این رسید، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند، افزود: اگر افراد کد رهگیری خود را قبل از دریافت کارت ملی هوشمند گم کنند، می‌توانند یا از طریق مراجعه به سایت www.ncr.ir (درگاه الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور) و یا با مراجعه حضوری به دفاتر ثبت احوال و دفاتر پیشخوان، کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

امانی پور اظهار داشت: هیچ یک از دفاتر ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و باجه‌های پستی، حق دریافت وجه و مبلغی جهت تعویض یا صدور مجدد کد رهگیری را ندارند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مورد را به دفتر رسیدگی به شکایات اداره کل ثبت احوال استان گزارش دهند تا مبلغ دریافت شده به آن‌ها بازگردانده شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار