تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۱۳۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال
  نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر کشور به مصاف حریفانشان می‌روند تا با کسب نتایج دلخواه، جایگاهشان را در جدول رده بندی ارتقا دهند.

  هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت آبادان و فولاد بیرون از خانه و همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در خانه پذیرای حریف خود خواهد بود.

در هفته دهم این پیکارها تیم نفت آبادان به مصاف هم نام مسجدسلیمانی خود رفت و در یک دیدار نفس‌گیر در نهایت ۲ بر صفر پیروز میدان شد. همچنین تیم فولاد خوزستان دیگر نماینده استان مقابل مس رفسنجان قرار گرفت و در حالی که یک بر صفر از حریف خود پیش بود در دقیقه ۹۳ دروازه خود را باز شده دید و در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد.

تیم نفت آبادان که از ۱۰ بازی گذشته خود پنج پیروزی، سه تساوی و ۲ باخت کسب کرده و اکنون با ۱۸ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد، در این فصل حرف های زیادی برای گفتن داش و به حریفان باج نمی دهد، تیم فولاد که اکنون یا یک بازی کمتر در مکان هفتم رده بندی جای گرفته است، رفته رفته به لحاظ تیمی و هماهنگی بین بازیکنان بهتر شده و پس از گذشت ۹ بازی، جواد نکونام به ترکیب ایده آل خود رسیده است. کادر فنی فولادی ها معتقد است که تصمیمات داوری در سه بازی اخیرشان موثر بوده و آنها اکنون باید در صف تیم های بالانشین جدول باشند. تیم نفت مسجدسلیمان مسابقات را به خوبی شروع کرد و توانست از تیم های مدعی پرسپولیس، گل گهر، سپاهان و فولاد امتیاز بگیرد اما نفتی ها در ۲ بازی آخرشان، آن تیم همیشگی نبوده و نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده کنند.

نساجی مازندران - نفت آبادان 

کمتر کسی پیش بینی می‌کرد نفت آبادان با مشکلاتی که در ابتدای فصل گریبان این تیم را گرفته بود، بتواند در پایان هفته دهم و با کسب ۱۸ امتیاز، جزو تیم های بالانشین جدول باشد. پورموسوی امسال با نفت در قامت یک مدعی ظاهر شده و قصد عقب نشینی از حضور در جمع مدعیان را ندارد. نفتی ها در صورت برد مقابل نساجی مازندران بار دیگر به روند صعودی خود ادامه خواهند داد.

برزیلی های ایران هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان بازی درخشانی به نمایش گذاشتند و در حالی که می توانستند گل های بیشتری به ثمر برسانند در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسیدند. نفت آبادان در لیگ بیستم با هدایت سید سیروس پورموسوی همه معادلات را برهم زده است؛ تیمی که نسبت به رقبای خود خیلی دیرتر وارد بازار نقل و انتقالات تابستانه شد و بازیکنان بسیاری از جمع طلایی پوشان جدا شدند اما مدیران نفت آبادان با تکیه بر پتانسیل بومی، بازیکنان خوبی را به خدمت گرفتند.

حضور پورموسوی در آبادان باعث شد تا برخی جوانان خوزستانی نیز فرصت حضور در ترکیب اصلی نفت را به دست آورند. در فصل جاری و با وجود گذشته ۱۰ هفته از بازی ها، صنعت نفت چند بار در برابر حریفان نتیجه را عقب افتاد اما در نهایت شرایط را به سود خود تغییر داد که این موضوع نشان دهنده تمرکز و اعتماد به نفس بالای بازیکنان نفت آبادان است.

آخرین تقابل نفت آبادان و نساجی در فصل گذشته با تساوی یک بر یک در آبادان به پایان رسید که این موضوع انگیزه آبادانی ها را برای برد در این دیدار بیشتر می کند. شاگردان پورموسوی در این فصل بیرون از خانه تیم گردن کلفتی نشان داده و مقابل نساجی به دنبال کسب ششمین برد خود در لیگ هستند.

بی شک پورموسوی و شاگردانش در لیگ بیستم به دنبال یک اتفاق خارق العاده هستند تا از این طریق دل مردم آبادان و خوزستان را شاد کنند، نفتی ها اگر به همین شکل ادامه دهند و از بازی های باقی مانده امتیازات لازم را بگیرند، قهرمانی در لیگ و یا صعود به جام باشگاه های آسیا برای آنها دور از دسترس نیست.

نفت مسجدسلیمان با مجتبی حسینی توانسته طی هفته‌های اخیر در نتیجه گیری ، عملکرد موفقی داشته باشد. نفت مسجدسلیمان در بیرون خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد. این تیم در بازی مقابل نفت آبادان باقوای هر چه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب و جایگاهش را در جدول رده بندی بهبود دهد.

طالب ریکانی تاکنون بیشترین گل را برای نفتی ها به ثمر رسانده و در صورت گلزنی در این دیدار آمار گل های خود را افزایش می دهد. حضور محمد طیبی و محمد اهل شاخه در نفت آبادان، موجب استحکام خط دفاعی این تیم شده است.

نفت مسجدسلیمان -- شهر خودرو

تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۰ بازی گذشته خود سه برد، سه تساوی و چهار شکست در کارنامه دارد و در سوی مقابل تیم شهر خودرو هم سه برد، سه تساوی و چهار شکست کسب کرده است. جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های همسایه در جدول لیگ به شمار می رود. سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و توانسته تیمش را در صف ۹ تیم بالایی جدول قرار دهد همچنین مهدی رحمتی با تلفیی از بازیکنان جوان و باتجربه عملکرد نسبتا خوبی داشته و به همراه شهر خودرو در رده هشتم جدول جای گرفته است. 

تیم نفت مسجدسلیمان در ۱۰ بازی گذشته هشت گل دریافت کرده است اما در خط حمله با زدن ۶ گل چندان قدرتمند نشان نداده اند در سوی مقابل تیم شهر خودرو تاکنون ۱۲ گل دریافت کرده اما با زدن ۱۰ گل به حریفان، از خط حمله خوبی برخوردار است.

تیم نفت مسجدسلیمان برای موفقیت بیشتر در لیگ، نیاز است که در فاز تهاجمی عملکرد بهتری داشته باشند. تیم‌های شهر خودرو و نفت مسجدسلیمان اکنون با ۱۲ امتیاز به ترتیب در مکان های هشتم و نهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند جایگاهشان را بهبود دهند.

یکی از نقاط قوت تیم نفت مسجدسلیمان حضور دروازه بان باتجربه این تیم است که با حکم کمیته انضباطی از حضور در مسابقات این تیم محروم شده است. نفتی ها اگر می خواهند از حضور گوهری در دروازه خود بهره مند شوند باید هر چه زودتر تکلیف این بازیکن را مشخص کنند.

نفتی ها در حالی به مصاف شهر خودرو می روند که بعد از ۲ شکست مقابل پیکان و نفت آبادان به دنبال جبران امتیازات از دست رفته بوده و تلاش می کنند چهارمین بردشان را کسب کنند. در سوی مقابل تیم شهرخودرو نیز هفته گذشته با یک گل از سد سایپا گذشت و بازیکنان این تیم از انگیزه بالایی برخوردارند.

تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان در فصل نقل و انتقالات، نتوانست بازیکن مطرحی جذب کند تا حدی که برخی از بازیکنان این تیم اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کنند. 

پرسپولیس - فولاد

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد به گونه ای که نیمکت این تیم سرشار از بازیکنان سرشناس است. این تیم همچون فصل گذشته همچنان در امر گلزنی و بازیکن برزیلی سرخپوشان اهوازی هنوز نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند.

فولادی‌ها هفته گذشته در مصاف با مس از حریف خود پیش بودند و در حالی که پیروزی این تیم قطعی شده بود در ثانیه های آخر بازی یک گل از مس دریافت کرد و ۲ امتیاز بازی را به راحتی از دست داد. تیم فولاد در هفته یازدهم نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بمانند. فولاد برای این دیدار بازیکن محرومی ندارد و دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان باز است تا بتواند چهارمین برد فصل خود را کسب کند اگرچه حریف آنها تیم پرسپولیس است که عنوان نایب قهرمانی آسیا را یدک می کشد.

فولادی ها در بازی های بیرون از خانه نشان دادند که تیم دست و پا بسته ای نبوده و به راحتی امتیاز نمی دهند. نقطه قوت تیم فولاد در یکی، ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. رفع مصدومیت ایوب والی خبر خوشی برای فولادی ها است، حضور این مدافع کهنه کار نه تنها باعث ایجاد انگیزه شده بلکه خط دفاع فولاد را مستحکم تر می کند.   

یحیی گل محمدی که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، فصل گذشته به همراه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و در رقابت های جام باشگاه های آسیا تا بازی فینال بالا آمد. تیم پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوب و مطرحی را به خدمت گرفت و در برخی پست ها، پوست اندازی کرد. شاگردان گل محمدی بر خلاف فصل قبل تاکنون بازی های خوبی به نمایش نگذاشته و با ۲ برد و پنج تساوی در جایگاه دهم جدول جای گرفته اند.

فرشاد احمدزاده اکنون در فولاد به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شده و هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است. این بازیکن هفته گذشته به دلیل محرومیت برای اولین بار در ترکیب فولادی ها حضور نداشت و نبود او در ترکیب کاملا مشخص بود. احمدزاده سابقه بازی در تیم پرسپولیس را دارد و تقابل این بازیکن با سرخپوشان پایتخت نشین در نوع خود دیدنی است.

نبرد نکونام و گل محمدی ۲ مربی جوان لیگ که سابقه زیادی در تیم ملی دارند، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم فولاد خوزستان اکنون با ۱۴ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی جای گرفته است.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته یازدهم مسابقات به شرح ذیل است:

یکشنبه ۲۱ دی ماه:

نساجی مازندران - نفت آبادان - (ورزشگاه قائم شهر - ساعت ۱۵)

سه شنبه ۲۳ دی ماه:

نفت مسجدسلیمان - شهر خودرو (ورزشگاه مسجدسلیمان - ساعت ۱۵)

دوشنبه ۲۹ دی ماه:

پرسپولیس - فولاد (ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۶:۴۰)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار