تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانمایی محل احداث بیمارستان ملاثانی در کمیسیون ماده پنج نهایی شد
 معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از جانمایی و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان ملاثانی در کمیسیون ماده پنج استان خبر داد.

فاضل عبیات با اشاره به اینکه این بیمارستان در زمینی به مساحت بیش از ۲ هکتار ساخته خواهد شد گفت: جانمایی مربوط به این پروژه در ماه‌های گذشته در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه‌داد: زمین مورد نیاز این پروژه از سوی شهرداری ملاثانی و با حمایت استانداری خوزستان تامین شد و فرآیند اخذ مجوز برای ساخت آن تسهیل گردید.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: با تایید جانمایی پروژه از سوی کمیسیون ماده پنج استان، شرایط لازم برای آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ملاثانی با ظرفیت ۱۰۰ تخت بیمارستانی فراهم شد.

به گفته عبیات، اعتبار لازم به منظور ساخت این بیمارستان از سوی سرمایه‌گذار تامین می شود.

تعیین تکلیف جاده ساحل شرق رودخانه کارون از اهواز تا ملاثانی

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع جاده ساحلی شرق رودخانه کارون از مقطع اهواز تا شهر ملاثانی اشاره‌کرد و گفت: این طرح از پل سوم اهواز و در ضلع شرقی رودخانه کارون شروع شد و با گذر از شهرهای شیبان و ویس، به ملاثانی منتهی می‌شود.

عبیات اضافه‌کرد: طول این جاده ۳۶ کیلومتر است که بخشی از آن در محدوده شهر اهواز قرار دارد که برای تکمیل بخش باقی مانده آن می‌بایست برنامه ریزی و هماهنگی لازم صورت می‌گرفت.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: بر اساس مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان، روند تکمیل ۲۱ کیلومتر باقی مانده از این پروژه با همکاری و هماهنگی بین شهرداری اهواز، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری ملاثانی ادامه می یابد.

به گفته وی تکمیل این پروژه به کاهش بار ترافیکی مسیر اهواز- ملاثانی منجر می‌شود.

تغییر در محدوده شهر چوئبده برای بهره‌مندی از عوارض فعالیت‌های تجاری و صنعتی

عبیات همچنین از موافقت کارگروه امور زیربنایی استان با تغییر در محدوده شهر چوئبده خبر داد و گفت: این تغییرات با هدف بهره‌مندی این شهر از عوارض پرداختی برخی صنایع و واحدهای تولیدی صورت گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها با جمعیت پایین از نظر منابع عمرانی متکی به مالیات بر ارزش افزوده و یا عوارض آلایندگی هستند بیان‌داشت: به‌همین منظور لازم بود تا اداره کل بنادر و دریانوردی آبادان، شرکت بسته بندی مواد غذایی، کارخانه یخ سازی و تاسیسات سد تنظیمی مجاور شهر چوئبده به حریم این شهر افزوده شوند.

وی بیان‌داشت: این اقدام علاوه بر اینکه باعث بهره‌مندی شهر چوئبده از عوارض پرداختی این صنایع و واحدهای تولیدی می شود، زمینه ساز ارائه خدمات شهری به این واحدها خواهد شد.

چوئبده، شهری از توابع  شهرستان آبادان است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.

بندر تجاری این شهر در سال ۷۰ تا ۷۵ ساخته شد. چوئبده در شکست حصر آبادان نقش راهبردی داشته و به همین دلیل به دروازه شکست حصر آبادان معروف است.

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر چوئبده هفت هزار و ۹۰۵ نفر اعلام شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار