تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۱۳۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان به عنوان پایلوت ورزش نیازمند طرح جامع است
  معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: آبادان به عنوان پایلوت ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای، نیازمند یک طرح جامع و تفصیلی است.

جمشید تقی‌زاده، امروز (۱۶ دی‌ماه) در مراسم کلنگ‌زنی هفت پروژه ورزشی در آبادان، اظهار کرد: کارکرد اصلی ورزش، افزایش نشاط، شادابی و ایجاد انگیزه در بین جوانان است و این نیز توطئه دشمنان را که ایجاد یأس و ناامیدی است، خنثی می‌کند. امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند نشاط، سرزنده‌گی و عقلانیت است و امیدوارم مدیران و مسئولان به جای پرداختن به حاشیه‌ها به دنبال رسیدگی به امورات مردم باشند که این افتخار نوکری ما است که به مردم خدمات ارائه می‌کنیم. ضمن این‌که در سراسر ایران اسلامی سعی‌مان این است که شبانه‌روزمان را در کنار مردم بگذاریم تا بتوانیم خدماتی که به مردم ارائه می‌هیم، مورد رضایت آن‌ها باشد.

 وی ادامه داد: در سال ۹۲، ۲۲ هزار و ۵۰۰ مکان ورزشی را تحویل گرفتیم و امروز افتخار ما این است که خروجی و دستاورد دولت تدبیر و امید در این هشت سال به ۶۰ هزار مکان ورزشی رسیده است و این توجه ویژه دولت و مجموعه خادمین شما در وزارت ورزش و جوانان است. ضمن اینکه این مهم، حاصل تلاش‌های دولت در سایه مصوبات خوب مجلس است که جا دارد از تمام نمایندگان قدردانی کنم.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: بعد از ۴۹ سال، این مجلس و این نمایندگانی که امروز در حضورشان هستیم، لایحه اهداف وظایف ورزش را تصویب کردند و بعد از ۴۹ سال شاهد لایحه‌ای هستیم که بر اساس آن بتوانیم شرح وظایف ورزش را مشخص کند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: آبادان به عنوان پایلوت ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای است اما نیازمند یک طرح جامع و تفصیلی است که حتما باید شهرداری و مجموعه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این زمینه کمک کنند تا تمام ظرفیت‌ها و فضاهای ورزشی به عنوان کاربری‌ها مشخص شوند. همچنین سعی می‌کنم در جلسه‌ای که با حضور وزیر ورزش تشکیل می‌شود، نمایندگان آبادان و فرماندار این شهرستان و مدیرکل ورزش و جوانان حضور داشته باشند تا بتوانیم نسبت فضاهای ورزشی را نسبت به این‌که آبادان پایتخت ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای است، تعریف کنیم.

وی افزود: با توجه به کمبود وجود لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در ورزش و این‌که ورزش را برای اداره باید به باشگاه‌ها بدهیم، امیدواریم این لایحه را که اخیرا به دولت رفته است، بتوانیم مصوبات لازم آن را بگیریم. من افق‌های جدیدی را در این لایحه می‌بینم و به نظرم ورزش در بخش خصوصی توانمندی‌های خودش را پس از سالیان سال بابت خلاای که در ورزش داشتیم، نشان خواهد داد.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان افزود: آنچه در نظام اداری وزارت ورزش توسط وزیر ورزش انجام می‌شود، امروز انقلاب شفافیت در مجموعه وزارت ورزش است و این شفافیت به مثابه یک راهبرد و نه یک رخداد انجام می‌شود و دستاورد آن نیز موضوع اعتباربخشی وزارت ورزش بوده که امروز مدیریت شیشه‌ای در مجموعه وزارت ورزش انجام می‌شود. سعی ما این است هرگونه اعتباری که به ورزش تعلق می‌گیرد، آن را در اختیار مردم عزیز قرار دهیم.

وی با اشاره به وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: اینکه وزیر محترم نفت کمک‌های ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف برای ورزش این شهرستان می‌بیند، از رسالت‌های وزارت نفت است که به کمک نمایندگان این شهرستان انجام می‌شود. ما می‌دانیم که به ورزش حرفه‌ای طبق مصوبات مجلس نمی‌توانیم کمک کنیم ولی ان‌شاءالله مقدمات کار را نمایندگان مجلس برای سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق بودجه فراهم کنند زیرا اگر شما نمایندگان مصوب کنید، واقعا می‌شود به ورزش حرفه‌ای هم از جوانب مختلف کمک کرد. می‌دانید کمکی که وزارت نفت در اختیار وزارت ورزش می‌گذارد، از طریق دستگاه‌های نظارتی کاملا مورد نظارت قرار می‌گیرد. پس قطعا در جاهایی که بتوانیم کمک کنیم، مشکلی وجود ندارد. ضمن اینکه از تلاش‌های وزیر نفت تشکر می‌کنم.

تقی‌زاده خاطرنشان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ هم المپیک، هم پارالمپیک و هم بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم در سال پیش‌رو مدال‌های خوشرنگی را کسب کنیم و به شما مردم عزیز تحویل دهیم. ضمن این‌که خوزستان سهم بیشتری در المپیک و پاراالمپیک دارد که جا دارد از همکاران خودم در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان قدردانی کنم. همچنین از همه کسانی که تلاش‌شان این است که ورزش ایران اسلامی علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که صورت گرفته است، بتواند در جایگاه خود در آسیا بدرخشد، تشکر می‌کنم و امیدوارم روزی را داشته باشیم که استکبار جهانی ببیند علی‌رغم تمام تحریم‌ها ما مدال‌های خوشرنگی را درو کرده‌ایم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار