تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسوول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان:
تاثیرگذاری انقلاب اسلامی با شهادت‌ها نمایان می‌شود
  مسوول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: این انقلاب اسلامی تا زمانی که شهید تقدیم می کند، بیانگر تاثیرگذاری و حرکت آفرینی آن است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت شهدای هویزه بیان کرد:  هویزه جایگاه شهیدانی است که از سراسر ایران اسلامی برای دفاع از ان بسیج شدند  و تا آخرین نفس در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: یادمان شهدای هویزه میعادگاه مردان بزرگی است که در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با نثار جان خود برای دفاع از ارزشها از تمامی تعلقات خود گذشتند.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: ۴۰ سال پیش در هویزه حادثه‌ای رقم خورد که نقش آفرینان آن ۲ ویژگی خاص داشتند.

وی افزود: قهرمانان حماسه ۱۶ دی  ۱۳۵۹ به درستی وظیفه خود را تشخیص دادند و هزینه آن را نیز با نثار جان خود پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه تشخیص وظیفه کار آسانی نیست افزود:  گاهی گرد و غبار، مه غلیظ و نبود آشنایی به مسیر برای انسان خطر آفرین است.

وی اظهار داشت:  اینکه انسان بداند در چه لحظه‌ای باید سکوت کند و یا سخن بگوید و یا قیام کند ، تشخیص آسانی نیست.

وی بیان کرد: سال‌های ۵۸ تا ۶۱ فضای سیاسی و اجتماعی کشور پیچیده و پر رمز و راز بود به طوریکه بسیاری از سرمایه‌های ما با نبود تشخیص و لغزیدن از دست رفتند.

وس گفت: در این بازه زمانی سازمان منافقین و جریان‌های نفوذی وابسته به غرب در کشور فعال بودند.

حجت‌السلام والمسلمین شفیعی گفت: این که جمعی از جوانان تشخیص دادند که در کنار امام خمینی(ره) ایستادگی کرده و راه را بر دشمن سد کنند، کار بزرگی بود.

وس افزود: شهید علم الهدی دانشجوی دانشگاه فردوسی به همراه تعداد دیگری از شهدا، جوان‌هایی بودند که در خانواده های خود مورد توجه بوده و جایگاه بالایی داشتند.

وی ادامه داد:امروز پس از گذشت ۴۰ سال از حادثه هویزه و شهادت این جوانان، آنها را می‌ستاییم چرا که راه درست را تشخیص داده و به موثع وارد عمل شدند.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: بی شک یک لحظه تردید و تامل آنها می‌توانست هزینه سنگینی را برای جامعه اسلامی به همراه داشته باشد چرا که برخی خطاها قابل جبران نیست.

وی افزود: بال اول پرواز شهیدان هویزه این بود که مسیر صحیح را تشخیص داده و تا آخرین نفس بر این راه پافشاری کردند و  در لحظه قیام توقف نکردند و این حماسه تاریخی را رقم زدند.

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: گاهی اوقات  افراد این وظیفه را تشخیص می‌دهند اما حاضر نیستند بهای آن را پرداخت کنند چرا که این هزینه  ممکن است به از دست دادن مال، جان یا آبروی انسان کنجر شود.

وی گفت: پیکرهای این شهدای والا مقام در هویزه ۱۶ ماه در بیابان ماندند.

وی گفت:  اگر خدا به شهیدان این عزت را تقدیم کرده بی دلیل نیست چرا که آنها با خدای خود معامله کردند.

مسوول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: انقلاب اسلامی از این هزینه‌ها زیاد داشته و شاهد صحنه‌های پرپیچ و تاب فراوانی بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از حقایق استان خوزستان ناگفته مانده است افزود: شهید علم الهدی ۱۱ روز پیش از شهادت، در پنجم دیماه  ۱۳۵۹ شماری از عشایر خوزستان را در جماران به دیدار امام خمینی(ره) برد تا توطئه‌های گسترده غرب را خنثی کند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت:در تمام تصاویر هیچ اثری از شهید علم الهدی نیست چرا که وی باور داشت خداوند شاهد اعمال انسانهاست و تنها عمل به وظیفه برای او مهم بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی تا زمانی که در مسیر آرمان‌های خود در حرکت است با دنیای شهادت و توطئه‌های دشمن روبه رو خواهد بود.

جمعی از دانشجویان، یادگاران دوران دفاع مقدس، خانواده شهدا و مردم شهید پرور خوزستان روز سه شنبه با حضور در یادمان شهدای هویزه یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی داشتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار