تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰درصد مصالح رودخانه‌ای خوزستان در دزفول تولید می‌شود
 مدیر امور آب منطقه شمالغرب خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های رودخانه دز در دزفول گفت: ۷۰ درصد مصالح رودخانه‌ای خوزستان در دزفول تولید می‌شود.

 کیسان روئینیان روز سه شنبه در جریان دیدار با امام جمعه دزفول در دفتر امام جمعه این شهر افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان دزفول و تولید حدود ۷۰ درصد مصالح رودخانه‌ای استان خوزستان در این شهرستان تلاش داریم امکانی فراهم شود تا برداشت مصالح رودخانه‌ای به صورت قانونی صورت گیرد تا ضمن تولید، اشتغال موجود هم حفظ شود.
 رویینیان درخصوص آب‌های زیرزمینی نیز گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای ساماندهی باغ ویلاها، برنامه ساماندهی کت‌ها(دستکندهای غار مانند کنار رودخانه دز) نیز در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دزفول ارائه شد که این کار امکان ساماندهی و جذب گردشگر را نیز فراهم می‌کند.
مدیر امور آب شمالغرب خوزستان، رودخانه دز را یک نعمت بزرگ خدادادی برای دزفول دانست که باید حفظ و نگهداری شود.
وی افزود: همه طرح‌های گردشگری حاشیه رودخانه دز با رعایت مسائل مهندسی رودخانه واگذار می‌شوند.

رویینیان گفت: به دنبال سیل سال گذشته و ادامه پیگیری‌های گذشته نقاطی که از سیل آسیب دیده بودند با نظر همکاران در امور آب، کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان و اساتید استانی و کشوری شناسایی شدند و سازمان آب و برق خوزستان با توجه به موقعیت شهرستان دزفول نسبت به ترمیم سیل بندها اقدام کرد. 

باغ‌ویلاهای دزفول ساماندهی شوند
امام جمعه دزفول نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت رودخانه دز به عنوان تامین کننده آب رودخانه کارون گفت: در سیل سال ۹۵ با مدیران مربوطه در ارتباط بودم و مسائل را رصد کردم؛ رودخانه دز مشکلات زیادی دارد که اگر مدیریت شوند این تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شوند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی به اهمیت کت‌ها و باغ‌ویلاهای دزفول که به مسائل ملی تبدیل شده‌اند، اشاره کرد و افزود: باید مدیران شهرستان و دستگاه‌های متولی به موضوعات و مشکلات این حوزه اشراف داشته باشند.
وی بر ضرورت ساماندهی باغ‌ویلاها تاکید کرد و گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول باید نظارت کاملی بر این موضوع داشته باشد. 
امام جمعه دزفول پیشنهاد کرد تفاهم نامه‌ای بین دستگاه‌های مرتبط با باغ ویلاها و کت‌ها نوشته شود تا برای شناسایی و اشراف بر مسائل مختلف از جمله فرهنگی، همکاری لازم صورت گیرد.
وی افزود: مردم دزفول مهمان نوازند ولی گردشگران باید چارچوب و مسائل فرهنگی و اسلامی را رعایت کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: باید ضمن توجه به مسائل زیست محیطی و ساحل رودخانه دز با متصرفان غیرقانونی برخورد قضایی صورت گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار