تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۱۳۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصویب لایحه باشگاه‌داری موجب تحول بنیادین در ورزش کشور می‌شود
 معاون حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تصویب لایحه باشگاه داری، تحولی بزرگ در ورزش کشور ایجاد خواهد کرد که امیدواریم به زودی توسط هیات دولت تصویب و به مجلس برود.

 جمشید تقی‌زاده روز دوشنبه در جریان بازدید از ورزشگاه شهید مجدیان دزفول در جمع خبرنگاران افزود: یکی از رسالت‌های اصلی وزارت ورزش، توسعه و گسترش ورزش در اقصی نقاط کشور است.

وی ادامه داد: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف به ویژه از زمان تصدی دکتر سلطانی‌فر در همه سطوح چشمگیر بوده و با احداث استادیوم‌های پنج هزار نفری و سالن‌های ورزشی ۶ و ۱۵ هزار نفری در مناطق مختلف زیرساخت‌های ورزشی توسعه یافته است.

تقی زاده به توسعه ورزش روستایی در چهار هزار و ۵۰۰ روستای کشور اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ سمن ورزشی در کشور شکل گرفته و با اقدامات ارزنده استاندار خوزستان و نمایندگان این استان زیرساخت‌های ورزشی در این استان توسعه یافته است.

دستور وزیر ورزش برای تکمیل ورزشگاه مجدیان دزفول تا پایان امسال
معاون حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ضمن قدردانی از تعامل نماینده دزفول در مجلس و وزارت ورزش گفت: وزیر ورزش تمهیدات خوبی اندیشیده تا ورزشگاه مجدیان تا پایان  امسال تکمیل و بهره برداری شود که افتتاحیه آن با حضور وزیر ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تاکید وزیر ورزش مشکلی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ورزشگاه وجود ندارد و وزیر دستور داده هر میزان اعتبار نیاز است، تامین شود. 
تقی زاده با تاکید بر ضرورت افزایش نشاط و امید در جامعه افزود: رییس جمهوری توجه ویژه‌ای به توسعه فضاهای ورزشی دارد از این رو امیدواریم با تلاش‌ مضاعف این فضاهای ورزشی توسعه یابد.

وی ادامه داد: امید است با توجه به لایحه‌ای که وارد مجلس شده، بعد از ۴۹ سال شرح وظایف ورزش و جوانان به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
معاون حقوقی و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: شورای عالی ورزش کشور به ریاست ریاست جمهوری تشکیل می‌شود که دبیری آن برعهده وزیر ورزش و جوانان است و استانداران نیز در استان‌ها دبیری آن را بر عهده خواهند داشت.
وی افزود: لایحه باشگاه داری یکی از مهمترین مسائل در بخش ورزش بود که تنظیم شده و با دستور وزیر تیم‌های قوی روی آن کار کرده‌اند؛ هفته گذشته این لایحه به هیات دولت ارجاع شده که امیدواریم هیات دولت مصوبه آن را بگیرد تا به مجلس برود و کار به افرادی که اهلیت دارند سپرده شود.
تقی زاده در خصوص طرح‌های ورزشی استان خوزستان نیز گفت: یکی از مدیران فعال در بخش ورزش و جوانان کشور، مدیر کل ورزش و جوانان است که پیگیری های مداومی از وزیر در خصوص انجام طرح‌ها دارد.
وی درخصوص سرانه ورزشی در کشور نیز گفت: سرانه ورزشی کشور در استان‌های مختلف متفاوت است ولی اتفاقاتی که در این دوره در بخش‌های ورزشی افتاده با وجود تحریم‌ها بی‌نظیر بوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در بخش‌های سرپوشیده و روباز به استانداردهای ورزشی نزدیک می شویم، افزود: کارهای خوبی انجام نشده ولی کارهای انجام نشده زیادی هم وجود دارد که باید تلاش کنیم آنها را به اتمام برسانیم.

تقی پور روز دوشنبه در سفر به خوزستان، ساختمان تعدادی از هیات های ورزشی را افتتاح و روند اجرای طرح‌های ورزشی درحال اجرای این استان را بررسی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار