تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۱۳۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان، جدال اولین‌ها
  تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حالی به مصاف هم می‌روند که زردپوشان آبادانی نگاه ویژه‌ای برای برد و صعود به صدر جدول دارد.

  در دیداری از هفته دهم لیگ برتر تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حالی فردا دوشنبه پانزدهم دی ماه در آبادان به مصاف هم می‌روند که شاگردان پورموسوی برای رسیدن به صدر جدول به سه امتیاز این دیدار نیاز دارند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود، تیم صنعت‌نفت در بازی گذشته برابر میزبان خود سایپا تهران به نتیجه مساوی دست یافت و در آن سوی میدان نیز تیم نفت مسجدسلیمان برابر میهمان خود پیکان تهران تن به شکست خانگی داد.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیمهای سپاهان، گلگهر، فولاد، استقلال و تراکتورسازی از تیم‌های بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر و در رده دوم جدول قرار دارد نفت آبادان هفته گذشته‌ پس از تساوی برابر سایپا تهران به رده دوم جدول صعود کرد تا هم امتیاز استقلال تهران در بالای جدول شود.

اما نفت مسجدسلیمان نیز که تا کنون توانسته ۱۳ امتیاز را کسب کند و برخلاف فصلهای گذشته مسابقات را خوب آغاز کرده با ۱۲ امتیاز تعقیب کننده تیمهای بالای جدول است و قطعا برابر صنعت‌نفت نیز چشم به سه امتیاز خارج از خانه دارد.

نفت مسجدسلیمان با سه برد، سه تساوی و سه باخت و کسب ۱۲ امتیاز در رتبه هشتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد و در برابر حریفان خود ۶ گل زده و ۶ گل خورده را در کارنامه دارد.

در آن سوی میدان شاگردان سیروس پورموسوی با چهار پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست و کسب ۱۵ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارند، نفتی‌ها نیز ۱۰ گل زده و هشت گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

صنعت‌نفت که تا هفته نهم یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی و کسب سهمیه آسیا ظاهر شده قصد از دست دادن امتیاز برابر هم استانی خود را ندارد تا از قافله تیمهای صدرنشین جا نماند اما در آن سو نیز مسجدسلیمانی‌ها بدنبال پیروزی برابر میزبان مدعی خود هستند تا با خلق شگفتی به تیمهای بالای جدول نزدیک شود.

شاگردان پورموسوی در ۹ هفته گذشته بخصوص در بازیهای خارج از خانه برابر حریفانشان عقب افتادند ولی توانستند نتیجه را برگردانند تا نشان دهند علاقه‌ای به باخت ندارند.

تیم صنعت‌نفت در چهار بازی از ۹ بازی گذشته خود میزبان بوده و توانسته صد درصد امتیازات بازیهای خانگی را کسب کند و برای ادامه این روند نفت مسجدسلیمان را هدف قرار داده ‌است هر چند مسجدسلیمانی‌ها حریف سختکوشی نشان داده‌اند.

تیم نفت مسجدسلیمان در گلزنی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نداده ولی در خط دفاعی با پذیرفتن ۶ گل در ۹ بازی توانسته‌ مستحکم ظاهر شود و مهاجمان صنعت‌نفت برای رسیدن به گل روز سختی برابر دیوار آهنی حریف هم استانی خود خواهند داشت.

در آخرین تقابل‌ ۲ تیم، نفت مسجدسلیمان توانست با ۲ گل حریف آبادانی خود را شکست دهد و با توجه به آماده بودن این تیم کار شاگردان پورموسوی برای کسب سه امتیاز بسیار سخت خواهد بود.

صنعت‌نفت در لیگ امسال با توجه به مشکلات مالی و مدیریتی که داشت دیرتر از تیم‌های دیگر آماده شد و نیمی از تمرینات پیش فصل را از دست داد ولی فصل را خیلی خوب آغاز کرد، نفت آبادان در هفته دوم و هفته هفتم برابر پرسپولیس با ضربه پنالتی و آلومینیوم اراک آن هم با توجه به شرایط جوی اراک و اشتباهات داوری شکست خورد تا نشان دهد حریف قدری برای شاگردان  مجتبی حسینی در هفته دهم است.

در تیم صنعت‌نفت حسن بیت سعید و حسن زواری ستاره این تیم هستند و با تکنیک و سرعت خود کار را برای مدافعان و هافبکهای حریفان خود سخت کرده‌اند، این ۲ بازیکن با انجام حرکات تکنیکی در کنار طالب ریکانی و رضا خالقی فر که با زدن ۶ گل قدرت صنعت‌نفت  را به رخ حریفانش کشیده‌اند مربع مرگ باری را برای حریفانشان تشکیل داده‌اند.

اما سجاد جعفری و ساسان حسینی ۲ بازیکن جوان مسجدسلیمان در این فصل زوج خطرناکی را در ترکیب این تیم تشکیل داده‌اند که با دقت بالای پاس و قدرت شوت زنی روز سختی را برای خط دفاعی صنعت‌نفت رقم خواهند زد.

چهره‌های برتر
 سجاد جعفری و محمدمهدی احمدی بازیکنان کلیدی ترکیب نفت مسجدسلیمان هستند و طالب ریکانی و حسن بیت سعید نقش مشابه در ترکیب صنعت نفت آبادان دارند.

علی عبدالله‌زاده بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی بسیار حساس و مهمی را برابر تیم نفت مسجدسلیمان پیش رو داریم اما برای کسب سه امتیاز این دیدار انگیزه خیلی خوبی بین بازیکنان احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: در تیم نفت مسجدسلیمان بازیکنان با کیفیتی حضور دارند که توانسته‌اند در ۹ هفته اخیر نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند، اما صنعت‌نفت در آبادان برای پیروزی به میدان خواهد رفت.

عبدالله‌زاده افزود: هر ۲ تیم از نظر بازی کیفیت برابری را تا هفته نهم از خود ارائه داده‌اند، صنعت‌نفت در چهار بازی خانگی خود حریفانش را شکست داده و در برابر نفت مسجد سلیمان هم به چیزی جز پیروزی فکر نخواهد کرد.

بازیکن صنعت نفت آبادان گفت: هدف ما صعود به صدر جدول است و برای رسیدن به آن راهی جز کسب سه امتیاز این دیدار حساس و هیجانی وجود ندارد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان دوشنبه هفته جاری و از هفته دهم مسابقات لیگ برتر کشور در ورزشگاه تختی این شهر میزبان تیم رده هشتمی نفت مسجدسلیمان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار