تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۲۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب جمعه دزفول: شهید سلیمانی مکتب و مدرسه‌ای درس‌آموز است
  امام جمعه موقت دزفول با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید والامقام یک مکتب، راه و مدرسه درس‌آموز است.

 حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست آمریکایی‌ها افزود: شهید سلیمانی ولایتمداری را با مردمداری جمع بست. 

وی یادو خاطره شهید محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی و هسته‌ای ایران را گرامی داشت و ادامه داد: شاید ۵۰ سال زمان نیاز است تا فردی مانند شهید فخری‌زاده تربیت شود؛ شخصیتی حکیم، عالم و فیزیکدان که کمتر کسی او را می‌شناخت.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه موساد ۲۰ سال به دنبال ترور و ربودن شهید فخری‌زاده بود،  گفت: این دانشمند درنهایت با امکانات مختلف و جنگ الکترونیک به شهادت رسید.

وی افزود: شهیدان سلیمانی، المهندس و فخزی‌زاده سرداری را با سربازی جمع کرده و اهل علم و عمل بودند ضمن اینکه ویژگی بصیرت را با شجاعت داشتند.

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه این شهیدان حزبی نبودند، گفت: افراد بی‌بصیرت زمانی که حق و باطل با هم آمیخته می‌شوند نمی‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند ولی این شهیدان علاوه بر شناخت حق، بصیر و شجاع بودند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم و فخری‌زاده همواره با مردم ارتباط داشتند، افزود: شهید سلیمانی با رزمندگان محبت داشت، شهید فخری‌زاده نیز هرگز عصبانی نمی‌شد و در بحث‌های علمی اجازه می‌داد دیگران نیز حرف خود را بزنند.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه این شهیدان قاطعیت را با محبت جمع ‌بستند، اظهارداشت: این شهیدان با مدیریت شبانه روزی به مردم خدمت می‌کردند ضمن اینکه شب زنده داری هم داشتند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی دغدغه امور نظامی و فرهنگی را با هم داشت، افزود: این سردار جدی‌ترین کارهای نظامی را در کنار کارهای فرهنگی و هیات داری انجام می‌داد و از نظر دانشمندان و اساتید دانشگاهی برای امور نظامی استفاده می‌کرد.

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه این شهیدان اهل تقریب بودند، اظهار داشت: جمع اهل بیتی بودن و تقریبی بودن کار دشواری است که حاج قاسم سلیمانی در این زمینه زبانزد بود.

وی محبت به اهل بیت را منشا ویژگی‌های شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده دانست افزود: بعد از یکسال از شهادت حاج قاسم، هنوز داغ از دست رفتن او بر دل‌ها هست و حضرت آقا هنوز آرام نشده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار