تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۱۲۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شاخص کدورت و کلر آب اهواز پس از بارندگی، مطلوب اعلام شد
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: میزان کلر باقیمانده و کدورت آب شرب اهواز  پس از بارندگی‌ها، ازنظر کارشناسان بهداشتی مطلوب اعلام شد.

صادق حقیقی پور  اظهار داشت: پس از اختلاف نظرها در خصوص میزان کدورت آب اهواز خوشبختانه با تایید مرکز بهداشت شرق اهواز، میزان کدورت آب در حد مطلوب ارزیابی شد.

وی با اشاره به بازدید مشترک مرکز بهداشت شرق اهواز و سلامت محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور به همراه مسئول کنترل کیفیت و نظارت شرکت آبفای اهواز و کارشناسان آن از تصفیه‌خانه‌های شماره یک و سه اهواز، افزود: بر اساس اعلام مرکز بهداشت شرق اهواز پس از بازدید صورت گرفته، هر دو تصفیه خانه شهری در مدار بوده و با انجام عملیات تصفیه به رغم کدورت بالای رودخانه پس از بارندگی ها، خروجی تصفیه خانه ها از نظر کلر باقیمانده و کدورت در سطح مطلوبی هستند.

حقیقی پور ادامه داد: همچنین این مرکز از حصول به تیرگی ۰.۱۷ NTU در تصفیه خانه شهید محمدی اهواز (شماره یک) خبر داده و اعلام کرد شاخص مطلوبیت کدورت شبکه توزیع شهری از ابتدای سال تاکنون روند رو به بهبودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: پس از بارندگی های اخیر تصفیه خانه های شرق اهواز به دلیل برداشت آب از رودخانه کارون، اوج بحران را داشتند که با هزینه و تلاش بسیار میزان کدورت آب در تصفیه خانه های شماره یک و سه به وضعیت مطلوب رسید؛ در غرب اهواز نیز به دلیل برداشت آب از رودخانه کرخه و خط آب الغدیر معمولا تصفیه خانه های غرب اهواز مشکل چندانی ندارند و کدورت آب مطلوب است.

وی ادامه داد: برای کاهش کدورت آب در شهرستان کارون و آب روستایی نیز اقداماتی در حال انجام است که در آینده نزدیک نتیجه بخش خواهد بود.

شهر اهواز در پاییز سال جاری شاهد بارندگی های شدیدی بود که میزان این بارندگی ها در برخی نقاط  به ۹۰ میلیمتر نیز رسیده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار