تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۱۲۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سکته روغن خوراکی در فروشگاه‌های خوزستان/ مدیرکل صمت باز هم پاسخگو نیست
در چند روز اخیر روغن خوراکی در سطح فروشگاه‌های خوزستان به شدت کمیاب شده که در این خصوص مدیران مربوطه و به طور ویژه مدیرکل صمت این استان، پاسخگو نیستند.
سکته روغن خوراکی در فروشگاه‌های خوزستان/ مدیرکل صمت باز هم پاسخگو نیست

  مخاطبان با ارسال پیام‌هایی از کمبود روغن خوراکی در فروشگاه‌های برخی از شهرستان‌های استان خوزستان خبر دادند که برای پیگیری این موضوع خبرنگار فارس جویای علت مشکل نبود و یا کمبود روغن شد.

صف کشیدن برای یک بطری روغن

یکی از شهروندان اهوازی به خبرنگار فارس گفت: چندین روز است به دنبال خرید روغن هستم و متاسفانه به هرکجا مراجعه میکنم، می‌گویند نداریم.

وی افزود: امروز مجبور شدم از بیرون ناهار تهیه کنم و به خانه ببرم چون نمی‌توانستیم پخت و پز غذا انجام دهیم.

شهروندی دیگر در شوشتر می‌گوید: در روزهای گذشته خودم با چشمانم دیدم که یک فروشگاه بار بسیار زیادی از روغن خوراکی را در انبارش خالی کرد اما وقتی به او مراجعه کردم می‌گفت فعلاً روغن ندارم.

وی ادامه داد: اما از دیروز اداره صنعت و معدن چند محل عرضه روغن را اعلام کرد که وقتی به یکی از آن‌ها مراجعه کردم با صفی طولانی برای تهیه یک بطری روغن برخوردم. 

 خرید روغن به صورت یواشکی!

همچنین تعدادی دیگر از مخاطبان از خرید روغن با ارائه کارت ملی خبر داده و برخی دیگر گفته‌اند از آشناها و در کیسه پلاستیک رنگی که مشخص نباشد روغن خریداری کرده‌ایم.

سایر پیام‌ها از شهرهای استان خوزستان نشان می‌دهد که دزفول، اندیکا، مسجدسلیمان، ایذه، گتوند و... هم با این موضوع مواجه‌اند و روغن خوراکی یا به سختی پیدا می‌شود یا به طور کلی موجود نیست.

کمبود روغن خوراکی در خوزستان به معضل جدی برای مردم تبدیل شده است/ ضرورت پاسخگویی وزارت صمت

در همین رابطه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی فوری مسوولان به وضعیت کمبود روغن خوراکی در شهرهای مختلف استان خوزستان شد.

جلیل مختار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت صمت باید به وضعیت تاسف انگیز کمبود روغن خوراکی مورد نیاز مردم رسیدگی کند و پاسخگوی وضعیت فعلی باشد.

وی افزود: کمبود روغن به یک معضل جدی برای مردم خوزستان تبدیل شده و باعث شکل‌گیری صف‌های طولانی و به خطر افتادن سلامت مردم در این شرایط خاص کرونایی شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی گزارشات مردمی در خصوص الزام کردن مردم به خرید اقلامی در کنار روغن، تاکید کرد: طبق ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، فروش اجباری جرم است و تعزیرات حکومتی بایستی در این زمینه قاطعانه برخورد کند.

مختار تصریح کرد: انتظار جدی داریم استانداری خوزستان و مسوولان مربوطه هر چه سریعتر موضوع کمبود روغن مورد نیاز مردم در بازار و شبکه توزیع را رسیدگی و با عاملان شرایط پیش آمده برخورد کنند.

مدیرکل صمت به عنوان متولی پاسخی به مردم نمی‌دهد!

برای بررسی این مسئله با مدیرکل صمت استان خوزستان تماس گرفتیم. متاسفانه مانند ماه گذشته که در خصوص افزایش قیمت برخی از اجناس در استان خوزستان با وی تماس گرفته و در دسترس نبود و پاسخ نداد، این بار نیز همین روال تکرار شد و علیرغم تلاش‌های فراوان خبرنگار فارس برای گرفتن پاسخی در مورد علت کمبود روغن خوراکی، او به عنوان مسوول و متولی این موضوع در استان، حاضر به پاسخگویی نشد.

این در حالیست که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند افرادی که مسوولیت دارند باید نسبت به مسائل و مشکلات کشور و مردم پاسخگو باشند.

در زیر ویدیوی ارسالی از یکی از شهروندان شهرهای استان خوزستان و صف تشکیل شده برای دریافت روغن را می‌بینید.خبرگزاری فارس آمادگی انتشار پاسخ مسوولان در خصوص علت کمبود روغن را دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار