تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۱۲۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تمام هیات‌ها جز "تافته‌های جدا بافته" ارتباط داریم
  رییس هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان با بیان این‌که در دوران کرونا نیز برنامه‌های ما با بیشتر هیات‌های ورزشی استان پابرجا است، گفت: با هیات‌ها تعامل داریم، به جزء هیات‌هایی که خودشان را تافته جدا بافته می‌دانند و اجازه نزدیک شدنِ آموزش و پرورش به خودشان را نمی‌دهند.

حسنعلی افروزی‌زاده درباره وضعیت ورزش دانش‌آموزی خوزستان، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی که داشتیم، دانش‌آموزان در برنامه شاد کلیپ‌های ورزشی خود را ارائه می‌دهند اما موضوعی که در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش و سایر دست‌اندرکاران نگران آن هستند، بحث اضافه وزن دانش‌آموزان است. البته از اول مهر تا پایان آبان‌ماه نیز تمام اطلاعات دانش‌آموزان گرفته شد و به آن دانش‌آموزانی که وزن‌شان بالای حد نرمال بود، برنامه تمرینی داده می‌شود.

وی ادامه داد: مربیان، مدیران و معلمان ورزشی و همچنین تمام همکاران ما درگیر موضوع اضافه وزن و طرح "کوچ" هستند و برنامه‌های ورزشی توسط مربی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود اما طرح کوچ یک طرح ملی است که به کل مدارس ارسال شده و انجام می‌شود. در این خصوص نیز برنامه تغذیه و برنامه ورزشی به دانش‌آموزان داده می‌شود تا به حدنصاب آنچه که باید باشند، برسند.

رییس هیات ورزش دانش‌آموزی در خصوص ارتباط این هیات با سایر هیات‌های ورزشی نیز عنوان کرد: مسابقات ما به صورت مجازی انجام می‌شود و در حال حاضر مسابقاتی از قبیل طناب‌زنی، شطرنج، فوتسال و ... به صورت مجازی و مهارتی برگزار می‌شود. دانش‌آموزان هم فعالیت خودشان را دارند و آن‌ها فقط حضور فیزیکی ندارند. همچنین تا ۲۵ دی‌ماه مسابقات استانی هیات ورزش دانش‌آموزی در هشت رشته ورزشی برگزار خواهد شد. مسابقات شطرنج کشوری و جهانی نیز اخیرا برگزار شد که در آن مقام کسب کردیم.

وی در خصوص برنامه هیات‌های ورزشی استان در تعامل با هیات ورزش دانش‌آموزی، گفت: برنامه‌های ما با بیشتر هیات‌ها پابرجا است و تعامل وجود دارد، به جزء هیات‌هایی که خودشان را تافته جدا بافته می‌دانند و اجازه نزدیک شدنِ آموزش و پرورش به خودشان را نمی‌دهند.

افروزی‌زاده ادامه داد: ما با هیات‌ها تعامل و برنامه داریم و به صورت مجازی کارمان را روی آموزش همکاران متمرکز کردیم. در حال حاضر با هماهنگی هیات‌ها در حال برگزاری دوره دانش‌افزایی و برگزاری کلاس‌های مربیگری‌ و داوری به صورت مجازی هستیم تا بتوانیم سطح علمی همکاران را در فرصت پیش آمده بالا ببریم. موضوع دیگر نیز تجهیز فضاهای آموزشی با توجه به تعطیلی مدارس است که باید از این موقعیت پیش‌آمده در جهت رفع کمبود امکانات و تجهیز مدارس خوزستان استفاده ‌کنیم.

رییس هیات ورزش دانش‌آموزی در پایان در خصوص آسیب‌هایی که کرونا به ورزش دانش‌آموزی وارد کرده است، گفت: صد درصد ما به دلیل شرایط کرونا ضرر کردیم، از طرفی دانش‌آموزان و همکاران ما نیز در شرایط کرونایی متضرر شدند. حقیقت این است که هر چقدر ما در فضای مجازی کار کنیم مثل حضور دانش‌آموزان در میادین ورزشی نمی‌شود و هر یک سالی که ورزش نکنیم، حدود دو یا سه سال به ما ضرر وارد خواهد شد. از تمام برنامه‌های‌مان عقب افتاده‌ایم و این مشکلات در آینده مشخص خواهد شد. امیدوارم که خانواده‌ها، همکاران و ... پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم به شرایط عادی برگردیم و مسابقات‌مان را از سر بگیریم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار