تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در خوزستان ۷۶ درصد کاهش یافت
 رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در استان خوزستان در ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۷۶ درصد کاهش یافته است.

 سیدمحمدعلوی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی طرح قاسم سلیمانی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در خوزستان تا پیش از اجرای طرح قاسم سلیمانی ۹۸ مورد بود که این آمار بعد از اجرای طرح در دی‌ماه به ۲۳ مورد رسیده و کاهش ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد این در حالی است که طبق برنامه کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر مورد انتظار بود.
وی ادامه داد: تا پیش از این طرح، آمار هفتگی تست‌های مثبت کرونا در استان خوزستان ۲هزار و ۲۴۳ مورد بود که با اجرای این طرح از اول آذرماه تا پنجم دی‌ماه این آمار به ۴۹۷ تست مثبت رسیده که کاهش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در ابتدای اجرای طرح قاسم سلیمانی، آمار افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان خوزستان در هفته ۴۱۵ مورد بود که هفته اول دی‌ماه بعد از گذشت یک ماه از اجرای طرح به ۶۵ نفر رسید و کاهش ۸۴ درصدی داشت این در حالی است که طبق طرح کاهش ۳۰ درصدی قابل انتظار بود.
وی افزود: تابستان با پیک کرونا در استان خوزستان مواجه بودیم در حالی که انتظار می‌رفت آمار کاهش یابد لذا رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و نباید با کاهش آمار مغرور شویم، باید آمادگی مدیریت را داشته باشیم.
علوی گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی تاثیر بسزایی در کنترل و مدیریت کرونا د استان خوزستان داشته است.
وی افزود: پیش از اجرای این طرح، همکاری همه جانبه‌ای از سوی سایر دستگاه‌ها برای کنترل کرونا وجود نداشت ولی با اجرای این طرح شاهد همکاری خوبی در این زمینه بودیم که جای قدردانی دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار