تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۱۲۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر کشور به مصاف حریفانشان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌آل بتوانند در صف تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی باشند.

 هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه و تیم نفت مسجدسلیمان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.

در هفته هشتم این پیکارها تیم نفت مسجدسلیمان به مصاف ماشین سازی رفت و در یک دیدار نفس‌گیر در نهایت پیروز میدان شد همچنین تیم صنعت نفت آبادان دیگر نماینده استان مقابل تراکتورسازی تبریز به میدان رفت که با ارائه یک بازی درخشان هر سه امتیاز این دیدار را از آن خود کرد. دیدار تیم های فولاد خوزستان و نساجی نیز از سوی سازمان لیگ لغو و قرار است روز دهم دی ماه برگزار شود.

تیم‌ نفت آبادان که تاکنون عملکرد خیره کننده‌ای به همراه سیدسیروس پورموسوی از خود به جای گذاشته، خود را در صف مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ می داند و هواداران آبادانی به کمتر از عنوان سومی و کسب سهمیه آسیایی رضایت نمی دهند. نفتی ها هفته گذشته با برتری مقابل تراکتورسازی بار دیگر خود را به صدر جدول نزدیک تر کردند و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارند. تیم فولاد در ابتدای فصل بازی های خوبی ارائه داد و شکست استقلال باعث شد همه این تیم را مدعی اصلی عنوان قهرمانی بدانند اما رفته رفته نتایج سرخپوشان اهوازی سیر نزولی به خود گرفت و باخت آنها به نفت مسجدسلیمان به یکباره شرایط را تغییر داد و موجب شد که شاگردان نکونام از صدر جدول فاصله بگیرند. تیم نفت مسجدسلیمان همچون فصل گذشته، پدیده لیگ بیستم است، این تیم با بهره بردن از بازیکنان گمنام و بی ادعا موفق به شکست تیم های فولاد، سپاهان و ماشین سازی شد همچنین تیم های پرسپولیس و گل گهر سیرجان را متوقف کرد تا شگفتی ساز شود.

سایپا – نفت آبادان

کمتر کسی پیش بینی می‌کرد نفت آبادان با مشکلاتی که در ابتدای فصل گریبان این تیم را گرفته بود، بتواند شروع امیدوارکننده‌ای داشته باشد اما طلایی‌پوشان اکنون در پایان هفته هشتم و با کسب ۱۴ امتیاز، این فرصت را دارند تا بار دیگر صدرنشین لیگ در پایان هفته نهم شوند. پورموسوی امسال با نفت در قامت یک مدعی ظاهر شده و در صورت برد مقابل سایپا به روند صعودی خود ادامه دهد.
 
آخرین تقابل نفت آبادان و سایپا در فصل گذشته با برتری ۲ بر یک نفتی ها به پایان رسید که این موضوع انگیزه بازیکنان سایپا برای برد در این دیدار بیشتر می کند. شاگردان پورموسوی در این فصل تاکنون به هیچ تیمی باج نداده و به دنبال کسب پنجمین برد خود در لیگ هستند.

سایپا با ابراهیم صادقی توانسته طی هفته‌های اخیر از حیث نتیجه عملکرد موفقی داشته باشد. این تیم در خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد. این تیم در بازی مقابل نفت با قوای هر چه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب کند.

بی شک پورموسوی و شاگردانش در لیگ بیستم به دنبال جایگاه مناسبی از جدول هستند تا از این طریق دل هوادارانشان را شاد کنند، نفتی ها اگر به همین شکل ادامه دهند و از بازی های خانگی خود امتیاز کامل بگیرند، قهرمانی در لیگ و یا صعود به جام باشگاه های آسیا برای آنها دور از دسترس نیست.

نفت مسجدسلیمان - پیکان

نفتی ها در حالی به مصاف پیکان می روند که بعد از شکست ماشین سازی از روحیه بالایی برخوردار بوده و به دنبال چهارمین بردشان هستند. در سوی مقابل تیم پیکان از هشت بازی گذشته خود ۲ برد، چهار تساوی و ۲ شکست در کارنامه دارد. هدایت تیم پیکان بر عهده مهدی تارتار بوده که فصل گذشته همراه نفت مسجدسلیمان در نیمه بالایی جدول قرار گرفت و از این تیم به خوبی شناخت دارد.

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و پیکان از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های هم سطح فوتبال ایران به شمار می رود. سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در هشت بازی گذشته خود تیم‌های تراکتورسازی، سایپا و پرسپولیس را متوقف کرد و در مقابل نساجی و مس رفسنجان تن به شکست داد همچنین از سد سپاهان، فولاد و ماشین سازی عبور کرد.

حضور تارتار در مسجدسلیمان بار دیگر خاطرات خوش این تیم در فصل گذشته را تکرار می کند، جایی که نفتی ها با هدایت تارتار تا مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کردند. بی شک در این بازی نفت مسجدسلیمان به دنبال برد دیگری در لیگ است و در سوی مقابل بازیکنان پیکان که نمی خواهند دست خالی به تهران برگردند در فکر کسب امتیاز هستند.

نقطه قوت تیم نفت مسجدسلیمان خط دفاعش است که در هشت بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشته و تنها پنج گل دریافت کرده است. این تیم با سه دفاع مرکزی و ۲ دفاع کناری بازی و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد به همین دلیل به سختی می توان دروازه نفتی ها را باز کرد. 

تیم نفت مسجدسلیمان برای موفقیت بیشتر در لیگ، نیاز است که در فاز تهاجمی برنامه های بهتری برای رسیدن به گل داشته باشد. تیمهای نفت مسجدسلیمان و پیکان به تریتیب با ۱۲ و ۱۰ امتیاز در مکان‌های ششم و نهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

سپاهان - فولاد

تیم فولاد خوزستان در هفته هفتم مسابقات در مصاف با نفت مسجدسلیمان با اولین باخت در لیگ مواجه شد در حالی که فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه دوم جدول بالا بیایند. تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد به گونه ای که نیمکت این تیم سرشار از بازیکنان سرشناس است. این تیم همچون فصل گذشته همچنان در امر گلزنی با مشکل مواجه است و بسیاری از مدافعان و هافبک های فولاد در نقش گلزن ظاهر می شوند.

نقطه قوت تیم فولاد در یکی، ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند اما گل نزدن مهاجمان این تیم اکنون به یک نگرانی برای هواداران تبدیل شده و نکونام باید فکری به حال این موضوع کند. اگرچه لوسیانو پریرا بازی های درخشانی با پیراهن فولاد به نمایش گذاشته اما این بازیکن برزیلی در امر گلزنی عملکرد ضعیفی داشته و در لیگ بیستم تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

محرم نویدکیا که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، در لیگ بیستم هدایت تیم سپاهان را بر عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوب و مطرحی را به خدمت گرفت. شاگردان نویدکیا بر خلاف تیم فولاد باید در ۲ جبهه لیگ و جام حذفی بجنگند و این موضوع کار آنها را نسبت به فولاد آسان تر می کند.

شاگردان نکونام پس از شکست مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته گذشته، ابتدا در یک بازی عقب افتاده به مصاف نساجی می روند. فولادی‌ها در مصاف با سپاهان در هفته نهم نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند اگرچه کار بسیار دشواری است. نبرد نکونام و نویدکیا ۲ مربی جوان لیگ، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. سپاهان و فولاد به ترتیب با ۱۳ و ۱۰ امتیاز در مکان های سوم و هفتم جدول رده بندی جای گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نهم مسابقات به شرح ذیل است:

سه شنبه ۹ دی:

سایپا - نفت آبادان (ورزشگاه کرج - ساعت ۱۵:۲۰)

چهارشنبه ۱۰ دی ماه:

نفت مسجدسلیمان - پیکان (ورزشگاه شهید بهنام محمدی - ساعت ۱۵)

یکشنبه ۲۱ دی ماه:

سپاهان - فولاد ( ورزشگاه نقش جهان - ساعت ۱۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار