تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۱۲۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده خسارت آبگرفتگی سه هزار خانه در بندرامام خمینی آماده شد
پرونده خسارت آبگرفتگی سه هزار خانه در بندرامام خمینی آماده شد

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: پرونده خسارت آبگرفتگی سه هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی(سربندر) که نهم آذر ماه امسال بر اثر بارندگی سیل آسا و ورود آب به منازل دچار مشکل شده بودند آماده شد.

مسعود انصاریان افزود:به تازگی سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۲۵۰میلیارد ریال برای جبران خسارت دیدگان آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور واریز کرده که به محض ابلاغ و مشخص شدن بانکهای عامل ، پرداختی‌ها شروع می‌شود.
وی گفت: پیش‌ترمبلغ ۵۰میلیارد ریال به صورت فوریتی در اختیار بنیاد مسکن خوزستان قرار گرفت و به صورت بلاعوض به ۶۶۷خانوار آسیب دیده از آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی قرار گرفت.    
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه با بیان اینکه تعدادی از منازلی که دچار آبگرفتگی شدند تخریب شده‌اند و باید نوسازی شوند افزود: برخی از منازل شهر بندر امام خمینی بر اثر آبگرفتگی بیش از یک متر آب وارد آنان شده و علاوه بر خانه ، وسایل خانگی آنان از بین رفته است از این کمک به خرید وسایل منزل در قالب کمک معیشتی به خانوارها پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی قرض الحسنه
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی قرض الحسنه برای خانوارهایی که منزل آنان در جریان آبگرفتگی اخیر از بین رفته خبر داد.
انصاریان افزود: علاوه بر آن مبلغ ۲۰۰ملیون ریال کمک بلاعوض در اختیار این دسته از خانوارها قرار می گیرد.به گفته وی برای منازل تعمیری ۳۰۰میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و ۱۵۰میلیون کمک معیشتی بلاعوض برای تهیه وسایل خانگی پرداخت خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد در هفته جاری با مشخص شدن بانک های عامل پرداختی ها به خانوارهای آسیب دیده از آبگرفتگی که مورد ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن قرار گرفته و در سامانه ثبت شده‌اند شروع شود.
انصاریان افزود:ارزیابی خسارت‌ها به منازل مسکونی شهر بندر امام خمینی بر اساس عکس های ماهواره‌ای وهمکاری شهرداری و مدیریت بحران استانداری خوزستان انجام شده است.
وی گفت: تسهیلات پرداختی به مالک و صاحب واحدهای مسکونی آسیب دیده پرداخت می‌شود.

ضرورت ورود صنعت بیمه
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان بر ضرورت ورود صنعت بیمه برای جبران خسارت ها تاکید کرد.
انصاریان با اینکه ورود صنعت بیمه برای زیرپوشش قرار دادن واحدهای مسکونی که در معرض حوادث هستند بسیار ضعیف بوده است گفت: فرهنگ بیمه واحد مسکونی در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی در خوزستان ضعیف است واین یک نقص است که باید اصلاح شود و مردم به سمت بیمه بیایند.
وی با اشاره به حوادث آبگرفتگی منازل برخی شهرهای خوزستان در ۲ سال اخیر اظهار داشت: هرچند گستردگی آبگرفتگی ۹ آذر ماه امسال در مقایسه با آبگرفتگی ۲۵ آذرماه پارسال کمتر بود ولی به هر حال تعداد زیادی از خانوارها که به صورت غیرفنی اقدام به ساخت و ساز کرده بوده آسیب دیدند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه افزود: برخی از این منازل حتی همسطح زمین و بدون استحکام سازی و با مصالح غیرمقاوم بنا شده بودند که در جریان آبگرفتگی اخیر به شدت آسیب دیدند.
نهم آذر ماه ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی های سیل آسا در منطقه ماهشهر وشهر بندر امام خمینی(سربندر) که میزان آن ۱۶۷میلیمتر اعلام شد خسارت‌های زیادی به واحدهای مسکونی و وسایل خانگی مردم وارد شد.
هفته پس از حادثه آبگرفتگی ، حجت الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور از طرف رییس دستگاه قضایی ماموریت یافت ضمن بازدید از مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند علل ،عوامل و قصورهای احتمالی در آبگرفتگی مورد بررسی قرار دهد.
تاکنون شهردار و رییس اداره آب و فاضلاب شهر بندر امام خمینی از کار برکنار و فرماندار ماهشهر نیز عزل شده است.   
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار