تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۲۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعتماد کنیم؟
 اکثر افرادی که صاحب یک کسب و کاری هستند از نحوه پرداخت مالیات اطلاعات چندانی ندارند ولی این وظیفه بر عهده آن ها است و باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. محاسبات و انجام خدمات مالیاتی و هم چنین خدمات حسابداری جزء موارد الزام آور در یک پروسه اقتصادی است. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها امور مالیاتی خود را برون سپاری می کنند تا بدین وسیله از هزینه های جاری کاسته و در زمان خود صرفه جویی کنند. علت این موضوع این است که یافتن یک نیروی مجرب و کارآمد برای هر سازمانی دشوار، وقت گیر و هزینه بر است. پس می توان یک راه میان بر را انتخاب کرده و از شرکت هایی که خدمات مالیاتی را ارائه می دهند استفاده نمود. علت آن که باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعتماد کنیم این است که این شرکت ها تجربه کافی برای انجام خدمات مالیاتی در کوتاه ترین زمان را دارند. امکان دارد این سوال ذهن شما را به خود مشغول ساخته باشد که خدمات مالیاتی دربرگیرنده چه مواردی هستند؟ برای آن که بتوانید به پاسخ سوال خود دست پیدا کنید کافی است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
چرا باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعتماد کنیم؟

تنظیم اظهارنامه کارکرد دوره مالی

به نوعی از اظهارنامه که افراد حقیقی و حقوقی بعد از محسابات سود و زیان خود در معاملات و رویدادهای مالی آن را تنظیم می کنند، اظهارنامه کارکرد دوره مالی گفته می شود. بر اساس همین اظهارنامه می بایست 25 درصد سود خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. به این ترتیب چنان چه افراد حقیقی هر گونه شغل و درآمدی دارند بنا بر ماده 95 قانون مالیات های مستقیم و افراد حقوقی و شرکت ها بنا بر ماده 110 قانون مالیات های مستقیم موظف هستند تا این قسمت از خدمات مالیاتی را در موعد مقرر سال مالی به اتمام برسانند.

تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

در حقیقت، مالیات بر ارزش افزوده کالا بر عهده مصرف کننده آن است، در این بین شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی وظیفه دارند تا این مالیات را از مصرف کننده دریافت و به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت نمایند. محاسبه مالیات بر ارزش افزوده پروسه خاصی دارد که هر ساله به صورت درصدی ثابت از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می گردد. این پروسه شامل دو قسمت جداگانه به نام های مالیات و عوارض است که در حین پرداخت با کمک شرکت های مربوطه به دو حساب جداگانه واریز می گردد.

در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دو قسمت جداگانه طراحی شده است که قسمت اول دربرگیرنده اطلاعات فروش و صادرات و هم چنین مالیات های دریافتی می باشد و قسمت دوم دربرگیرنده خرید و واردات و هم چنین مالیات های پرداخت شده است. مبلغ نهایی که می بایست به سازمان امور مالیاتی کشور تقدیم گردد مساوی با مالیات های دریافت شد منهای مالیات های پرداخت شده است. شرکت های ارائه هدمات مالیاتی به منظور انجام این خدمات مالیاتی می بایست هر فصل اقدام نمایند و اظهارنامه مالیاتی را کامل کنند.

چرا باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعتماد کنیم؟

تنظیم لیستی از مالیات حقوق افراد

همه کسانی که به هر نحوی به کاری مشغول هستند و بابت آن حقوق و مزایا دریافت می کنند و توسط مرکز مربوطه بیمه تامین اجتماعی برای آن ها در نظر گرفته شده است، می بایست قسمتی از حقوق خود را تحت عنوان مالیات حقوق به وزارت اقتصاد و دارایی واریز نماید. میزان مالیات حقوق متفاوت بوده و محدوده مشخصی ندارد. هر سال به کافرمایان در سطح کشور بخشنامه هایی تحت عنوان میزان مالیات حقوق ارسال می گردد و بر عهده کارفرمایان است تا این خدمات مالیاتی را برای کارکنان خود در نظر بگیرند و مبلغ آن را از حقوق افراد کم کنند و به حساب وزارت اقتصاد و دارایی انتقال دهند.

بنا بر ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم پرداخت کنندگان می بایست به صورت ماهیانه مالیات حقوق افراد را به حساب وزارت اقتصاد و دارایی واریز نمایند و محدوده زمانی ۳۰ روزه برای انجام این خدمات مالیاتی در نظر گرفته شده است، به گونه ای که در شش ماهه اول سال که ماه ها ۳۱ روز دارند واریز در روز سی و یکم ماه قانونی نیست و در صورت انجام این کار جریمه خواهند شد. انجام فرایند امور مالیاتی هم به شیوه دستی و هم به روش الکترونیکی انجام می شود.

چرا باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعتماد کنیم؟

توضیحی اجمالی راجع به ماده 169 قانون مالیات های مستقیم کشور

بنابراین ماده، پرداخت کنندگان حقیقی و حقوقی می بایست لیست معاملاتی شان را در پایان هر فصل به سازمان امور مالیاتی تقدیم نمایند. مالیات به کالاها بر پایه نحوه تعلق به دو بخش مستقیم و غیر مستقیم دسته بندی می گردد. مالیات مستقیم به مالیاتی گفته می شود که مودی قادر نیست آن را به کس دیگری انتقال نموده و دربرگیرنده مالیات بر درآمد اشخاص، مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث و غیره می باشد. مالیات غیر مستقیم نیز توسط واسطه از شهروندان اخذ می گردد و دربرگیرنده مالیات بر واردات و معاملات و کالاها است.

چرا باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعتماد کنیم؟

جمع بندی

در یک فرآیند اقتصادی توجه به خدمات مالیاتی و حسابداری بسیار اهمیت دارد. بسیاری از شرکت ها این خدمات را برون سپاری می کنند تا از هزینه های جاری کاسته شود. شرکت عدالت حساب آرمیتا تجربه بسیار ارزنده ای در رابطه با خدمات مالیاتی و خدمات حسابداری دارد. تمامی خدمات مذکور در کوتاه ترین زمان ممکن و با استفاده از روش های کارآمد به مشتریان ارائه می گردد. شیوه هایی که این شرکت برای ارائه هرچه بهتر خدمات بیان شده در پیش گرفته جزء نوین ترین شیوه ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی armitafirm.com مراجعه کنید.

:
:
:
آخرین اخبار