تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید / تصاویر
در گزارش زیر با تعدادی از خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا خواهیم شد.
  اگر ترس از ارتفاع داشته باشید شاید این مکان‌های خیره کننده کمی برایتان ترسناک باشد. این بنا‌ها در نقاط بسیار خطرناکی ساخته شده اند و از خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا هستند – معبدها، صومعه ها، خانه‌ها و قصر‌هایی که لبه‌ی صخره و در کوهستان‌های سنگلاخ بنا شده اند.

گرچه دسترسی به برخی از این مکان‌ها تنها با داشتن مهارت بالای کوهنوردی امکان پذیر است، اما برخی از آن‌ها هم جاده دارند. در ادامه با تعدادی از خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا خواهیم شد.

۱- منطقه‌ی Sant’Agata de’ Goti – ایتالیا

با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید + تصاویر

این مکان در اولین نگاه اثری جادویی دارد و از تمام جذابیت‌هایی برخوردار است که از یک شهر قرون وسطایی انتظار می‌رود. با این حال، بر روی یک صخره‌ی دیواره مانند پرشیب و عمودی، بالای یک تنگ دره بنای تاریخی‌ای با ظرافت بنا شده که گویی از بقیه‌ی دنیا جدا مانده است.

۲- ستون Katskhi – گرجستان

با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید + تصاویر

بر بالای ستون Katskhi گرجستان که ۴۰ متر ارتفاع دارد، کلیسایی بنا شده که احتمالاً مقدس‌ترین و دورافتاده‌ترین کلیسای دنیا محسوب می‌شود. این مکان دیدنی که در فاصله‌ی ۲۰۰ کیلومتری غرب تفلیس، پایتخت گرجستان قرار دارد، به دشواری دسترسی به آن مشهور است. اینطور که گفته می‌شود، مردم محلی قرن‌ها تنها از پایین ویرانه‌های مرموز کلیسا که بر بالای ستون قرار دارد را تماشا می‌کردند. با این حال، در سال ۱۹۹۴، گروهی با هدایت کوهنوردی به نام Alexander Japaridze خود را به بالای ستون رساندند و اولین صعود ثبت شده از این ستون را به انجام رساندند. تاکنون تنها کسانی اجازه‌ی رفتن به این مکان مقدس را داشته اند که از آن‌ها برای صعود از این ستون دعوت شده است.

۳- آشیانه‌ی پرستو – اوکراین

با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید + تصاویر

آشیانه‌ی پرستو یا آشیانه‌ی عشق قصری تزئینی است که در روستای گاسپرای اوکراین واقع شده و از بقایای امپراتوری روسیه است. این قصر که لب دریای کریمه بنا شده احتمالاً یکی از بعیدترین مکان‌هایی است که کسی می‌تواند انتظار پیدا کردن چنین قصر زیبایی در آن را داشته باشد. این قصر که در سال ۱۹۱۱ ساخته شده حتی زلزله‌ی مهیبی را دوام آورده است. در ِ این قصر حالا به روی گردشگران باز شده و حتی یک رستوران ایتالیایی در آن به راه افتاده است.

۴- معبد معلق – چین

با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید + تصاویر

معبد معلق چین که بیشتر از ۱۵۰۰ سال قبل ساخته شده حقیقتاً یک اعجاز معماری محسوب می‌شود. این معبد در یک سمت صخره‌ای در نزدیکی کوه هنگ در استان شانشی چین ساخته شده است. گرچه حالا چند ستون چوبی در این معبد هست که به نظر می‌رسد تکیه گاه آن باشند، اما این بنای تاریخی در ابتدا بدون هیچ ستونی ساخته شده بود. این معبد ۴۰ اتاق دارد که از طریق راهرو‌هایی مارپیچی به یکدیگر متصل می‌شوند. این معبد با ایجاد حفره‌هایی درون صخره که بنا را نگه می‌دارند ساخته شد.


بیشتر بخوانید

  • عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری دنیا + تصاویر

۵- روستای Castellfollit de la Roca – اسپانیا

با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید + تصاویر

این روستای قرون وسطایی تماشایی بر روی ستونی از سنگ مرمر سیاه، در شمال شرقی اسپانیا بنا شده است. بیشتر خیابان‌ها و خانه‌های این روستا مملوء از سنگ‌های تیره رنگ آتشفشانی هستند. این روستا زمانی شکلی طبیعی داشت، اما نیرویی حیرت انگیز باعث تشکیل ستونی از جنس مرمر سیاه به وسعت یک کیلومتر شد و سبب شد این روستا بر روی این ستون امتداد یابد. خیابان اصلی روستا به صورت پیچ در پیچ در سرتاسر روستا امتداد دارد. این خیابان از دو طرف توسط خانه‌های روستا به هم فشرده شده و تا سر صخره ادامه دارد.

۶- کلیسای Saint-Michel d’Aiguilhe – فرانسه

با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید + تصاویر

کلیسای Saint-Michel d’Aiguilhe در جنوب فرانسه بیشتر از هزار سال است که روی یک ستون آتشفشانی به ارتفاع ۸۵ متر قرار دارد. برای رفتن به این کلیسا باید از ۲۶۸ پله که درون این صخره کنده کاری شده بالا روید. این بنا یک کلیسای کوچک زیارتی است که بر روی یک سازه‌ی سنگی واقع شده و این حس را به شما می‌دهد که در حال بالا رفتن از آسمان هستید.

۷- Meteora – یونان

با خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید + تصاویر

این بنا از سال ۱۹۹۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و به عنوان مکانی مقدس شناخته می‌شود. این مکان مجموعه‌ای از چند ستون سنگی عظیم است که قرن‌ها پیش صومعه‌هایی بر بالای این صخره‌های ماسه سنگی ساخته شده است. این مکان منظره‌ای سوررئال دارد که نمونه اش را هیچ جای دیگری در دنیا نمی‌توان یافت.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار