تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۱۲۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات اجرایی ساخت سه مدرسه ایذه آغاز شد
  عملیات اجرایی ساخت سه مدرسه روز جمعه با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اغاز شد.

علی قربانی  مدیر کل  نوسازی، توسه و تجهیز  مدارس استان در حاشیه این مراسم  اظهار داشت: این سه مدرسه در شهر ایذه و روستاهای کلدوزخ۲ و سراب ایذه احداث میشوند.

وی افزود: نخستین مدرسه که در مرکز شهر ایذه کلنگ زنی شده، ۶ کلاسه است و در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با زیربنای ۷۵۰ متر مربع ساخته میشود.

قربانی گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد که از این مقدار ۱۰ میلیارد را خیر مدرسه ساز احمد شریعتی تامین کرده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اضافه کرد اینکه ۲ مدرسه سه کلاسه در روستاهای کلدوزخ ۲ و سراب  هر کدام  در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۴۵ متر مربع احداث میشوند.

وی گفت: این دو مدرسه با اعتباری بالغ بر  هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته خواهند شد که سهم مشارکت خیر در هر یک از آنها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است،که خیر مدرسه ساز ابوالفضل جوکار قهرودی آن را تامین کرده‌است. وی ادامه داد: حدود ۱۴۰ دانش آموز در این ۲ روستا تحصیل می‌کنند که با تکمیل این مدارس، تعدادی از آنها از فضای جدید آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

شهرستان ایذه با بیش از ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۱۸۳ کیلومتری اهواز در شرق خوزستان قرار دارد.

روستای کلدوزخ۲ از توابع بخش مرکزی ایذه و در ۲ کیلومتری ایذه قرار دارد، روستای سراب نیز از توابع بخش سوسن در فاصله ۵۰ کیلومتری ایذه قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار