تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۱۲۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید مرغ از مرغداران تدبیر ستاد تنظیم بازار برای ثبات قیمت‌ها تا پایان سال/ مشکل تولید تخم مرغ نداریم
عسگری درباره اقدامات ستاد تنظیم بازار برای ثبات قیمت مرغ در استان تهران توضیحاتی داد.

  حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در چهل و هشتمین جلسه تنظیم بازار استان تهران با اشاره به کاهش قیمت مرغ اظهارداشت: خوشبختانه عملیات جوجه ریزی نسبت به دو ماه گذشته در واحد‌های مرغداری افزایش پیدا کرده که سبب کاهش قیمت مرغ حتی از قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ تومانی شده است که این امر خود جای نگرانی دارد.

وی افزود: کاهش قیمت مرغ از قیمت مصوب، موجب کاهش مجدد عملیات جوجه ریزی در مرغداری‌ها و در نهایت افزایش قیمت مرغ در ماه‌های پایانی سال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان مرغ مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام، اقدام به خرید مرغ از مرغداران کند تا قیمت از این بیشتر کاهش نیابد.

برخورد قاطع با مرغداری‌های مرغ تخم‌گذار متخلف

عسگری در ادامه با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ ادامه داد: خوشبختانه در استان تهران مشکل تولید تخم مرغ وجود ندارد و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تخم مرغ مصرفی کل استان، در خود استان تهران تولید می‌شود؛ اما مسئله اصلی بالابودن قیمت تخم مرغ است.

وی عنوان کرد: اتحادیه مرغ تخم‌گذار اذعان دارد که افزایش قیمت تخم مرغ منوط به افزایش قیمت نهاده‌ها است و امکان عرضه تخم مرغ با قیمت قبلی مصوب وجود ندارد؛ اما تصمیم گیری در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ در دستور کار تنظیم بازار کشور است و مادامی که قیمت مصوب جدیدی اعلام نشود ما مکلف هستیم که همان قیمت قبلی تخم مرغ را کنترل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: از ۲۵۰ تن تخم مرغ تنها ۱۰۰ تن تخم مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده شده است؛ بنابراین مقرر شد ۱۵۰ تن باقی مانده مربوط به هر مرغداری‌ها، شناسایی و جهت برخورد به تعزیرات معرفی شوند.

عسگری همچنین گفت: از امروز گشت مشترکی با حضور بازرسین سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی در محل مرغداری‌های مرغ تخم گذار انجام می‌شود تا با مرغداری‌هایی که از تحویل تخم مرغ به شبکه خودداری می‌کنند، برخورد شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار