تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۱۲۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲هزار نفر در خوزستان در طرح نیکوکاری "آجر به آجر" شرکت کردند
  مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۱۲هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون با اهدای ۲میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان در طرح "آجر به آجر" مشارکت کردند.

علی قربانی بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس امسال طرح آجر به آجر را برای مشارکت تمام مردم در ساخت مدرسه معرفی و از تمامی اقشار جامعه درخواست کرد با کمترین کمک در ساخت مدرسه کمک کنند.

 مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با تقدیر از اقدامات خیران‌ در مشارکت و ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار و ترویج فرهنگ مدرسه سازی اظهار داشت: بسته تحولی طرح آجر به آجر باعث توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی در میان اقشار مختلف جامعه می شود تا هرکسی با هر بضاعت حتی با سرمایه خرد بتواند در امر مدرسه سازی، مشارکت داشته باشد. 

وی گفت: همچنین امروز در راستای طرح آجر به آجر تفاهم نامه ساخت یک دبیرستان ۶ کلاسه دخترانه با مشارکت خیر نیکوکار "محمد سالمیان" در کوی عبودی شادگان منعقد شده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان افزود: طبق این تفاهم نامه ساخت این دبیرستان شش کلاسه دخترانه با زیربنای ۶۵۲ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال با مشارکت این خیر ساخته خواهد شد

طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، ۳۵۰ نیکوکار مدرسه ساز در استان وجود دارد و استان جایگاه دوم کشوری در شاخص مشارکت خیران در ساخت مدرسه را دارد.

در خوزستان بیش از هفت هزار مدرسه در قالب ۳۰ هزار کلاس درس وجود دارد که یک سوم این کلاسها نیاز به بازسازی و تخریب دارند.

از دیگر پویشهایی که در استان کلید خورده است برچیده شدن مدارس سنگی است که مقرر شده است در مدت زمان سه سال یکهزار و ۳۰۰ کلاس سنگی در خوزستان برچیده شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار