تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۱۲۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان خوزستان به اینترنت متصل شد
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پیش از فراگیری کرونا ۶ هزار واحد آموزشی در این استان وب و اینترنت نداشت گفت: هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه از امکانات لازم وب و اینترنت برخوردار هستند.

کورش مودت روز یکشنبه در آیین تجلیل از دانش‌آموزان نخبه قرآنی و علمی ، آموزشی آبادان در دبیرستان شاهد پالایشگاه آبادان بیان کرد: برخی از دانش‌آموزان در خوزستان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی تبلت و گوشی همراه ندارند.

وی افزود:با اصرار اولیای دانش‌آموزان به ویژه پایه اول و دوم ابتدایی، به ناچار آموزش در مناطق عشایری، روستایی و برخی شهرهای کوچک حضوری است.

مودت گفت: خلاقیت و ابتکار آموزشی برخی معلمان و دانش‌آموزان در تولید محتوای الکترونیکی سبب شد که با خلق سامانه شاد بیش از ۱۵ میلیون کاربر به این پیام رسان داخلی بپیوندند هرچند این سامانه ایراداتی دارد اما تا امروز بخش زیادی از مشکل آن برطرف شده است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگیان در تدریس غیرحضوری دانش‌آموزان بیان کرد:همکاران فرهنگی در این عرصه هم جهاد علمی کرده و هم دست به ابتکار و خلاقیت زدند و برخی از خلاقیت‌های معلمان ما در عرصه شیوع کرونا در خوزستان به عنوان یک الگو مطرح شد.

استان خوزستان در تامین تبلیت دانش‌آموزی رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: استاندار خوزستان در تامین منابع مالی ۵۰ درصد از ۲۵ هزار تبلت مورد نیاز دانش آموزان مشارکت خواهد کرد و با کمک خیران و دستگاه‌های اجرایی سعی در تامین ۵۰درصد دیگر هستیم.

مودت ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین ۱۰ هزار تبلت دانش آموزان کم برخوردار خوزستان را تقبل کرده و شرکت نفت نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت را تعهد کرده است.

وی گفت: با تشکیل ستاد ارتقای پیشرفت تحصیلی شاخص‌های خوزستان، در کنکور امسال میزان قبولی و پذیرش دانش‌آموزان رتبه زیر یکهزار تا ۷۰ درصد نسبت به کنکور پارسال افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در جشنواره قرآنی کشور نیز استان خوزستان رتبه اول در بخش دانش‌آموزان پسر و رتبه دوم در بخش دانش‌آموزان دختر را کسب کرد.

حبیب اله رمضانی رییس اداره آموزش و پرورش آبادان نیز در این آیین گفت: بیش از ۳۰۰ دانش آموز آبادان سال تحصیلی گذشته رتبه‌های استانی و کشوری را به دست آورند و جا دارد از همه معلمان و دبیران تلاشگر نهایت قدردانی به عمل آید.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) هم مبلغ دین و قرآن بود و ضمن پرستاری از حضرت امام سجاد(ع) در روز عاشورا رسالت تربیت فرزندان را پس از حادثه عاشورا برعهده داشت.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن افزود:دشمن در ۲ حوزه خانواده و جوانان برنامه‌های مفصل و متنوعی را برای قداست‌زدایی و زیرسوال بردن ارزش‌های معنوی کشور تدارک دیده است.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها را برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان مهم دانست و گفت: یکی از وظایف ما در قبال فرزندان ایجاد حب اهل‌البیت(ع) و آموزش قرآن است چرا که آموزش قرآنی می‌تواند در اخلاق و رفتار فرزندان ما تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: آبادان به لحاظ داشتن استادان قرآنی و تواشیح جزو شهرستان‌های خاص است و خوشبختانه آموزش و پرورش آبادان از این ظرفیت نهایت استفاده را کرده است.

۱۸۰ دانش‌آموز نخبه قرآنی و علمی آموزشی رتبه‌های برتر را در جشنواره‌های مختلف و آزمون سراسری امسال(به دست آوردن رتیه زیر هزار)کسب کردند که امروز به صورت نمادین از ۷۰ دانش آموز تجلیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار