تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۱۲۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت یکجای ۵هزار و ۵۰۰میلیارد تومان کارانه پرستاران
 محمدباقر نوبخت از پیگیری‌های مستمر این سازمان جهت توزیع عادلانه بودجه ویژه کادر درمان خبر داد.

 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست خبری بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به زحمات ارزنده کادر درمان در سال گذشته در پاسخ به  این سوال مبنی بر توزیع عادلانه بودجه تخصیص یافته به کادر درمان، گفت: درباره کادر درمان بار‌ها تاکید ویژه برای تخصیص منابع داشتیم و آنچه که در حیطه دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور بود انجام شده است.

وی افزود: امسال اجازه استخدام ۲۳ هزار پرستار در ابتدای سال و همچنین ۳۰ هزار پرستار دیگر در میانه سال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شد.  

نوبخت همچنین با اشاره به اینکه در تخصیص بودجه به کادر درمان پیگیری های ویژه‌ای داریم، بیان کرد: علاوه بر افزایش مبلغ فوق العاده ویژه این قشر زحمتکش، کارانه ماه گذشته آن‌ها که بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود به صورت یکجا پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا بعد از تخصیص بودجه، به پرداخت عادلانه آن هم نظارت دارید؟ بیان کرد: برای تخصیص منابع از معاونت بهداشت و درمان سازمان برنامه و بودجه گزارش عملکردی مبنی بر این که آیا بودجه تخصیص یافته به این مراکز (دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت) به درستی پرداخت می‌شود یا خیر را دریافت می کنم. هرچند این کارانه‌ها باید از درآمد‌های اختصاصی آن‌ها پرداخت می‌شد، اما به علت شرایط ویژه کرونایی آن‌ها دیگر درآمد اختصاصی ندارند و ما به کمک آن‌ها شتافتیم./ اقتصاد آنلاین


:
:
:
آخرین اخبار