تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۱۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به نام فوتبال خوزستان، به کام دیگران!
  دربی فوتبال خوزستان در حالی برگزار شد که تنها سه خوزستانی در ترکیب اصلی تیم های فولاد و نفت مسجدسلیمان به میدان رفتند.

دربی فوتبال خوزستان روز گذشته (جمعه) بین دو تیم نفت مسجدسلیمان و فولاد برگزار شد که یک نکته تامل برانگیز داشت، آن هم حضور کمِ بومی‌های خوزستانی در ترکیب دو تیم بود.

 همه ورزش خوزستان را به فوتبال آن می شناسند. فوتبالی که اولین بار در ایران، در شهر مسجدسلیمان آغاز شد و حتی اولین استادیوم فوتبال نیز در این شهر به دست مهندسان انگلیسی به بهره برداری رسید اما این فوتبال با قدمتی بسیار و استعدادهای فراوان در خوزستان، در دربی با حضور کم بومی‌ها در ترکیب دو تیم همراه بود.

 در دربی روز گذشته فوتبال خوزستان، علاوه بر غیربومی بودن سرمربیان دو تیم فولاد و نفت، در ترکیب اصلی تیم نفت مسجدسلیمان "مجتبی مقتدایی و عباس بوعذار" و در ترکیب اصلی تیم فولاد نیز تنها "صالح حردانی" برای تیم‌هایشان به میدان رفتند. هر چند فوتبال حرفه ای شده و شاید کمتر به مقوله بومی و غیربومی تیم ها پرداخته شود اما قصه فوتبال خوزستان با سایر استان ها متفاوت است و در استانی که همه کارشناسان هم معتقدند در گوشه گوشه هر شهر آن می توان فوتبالیست های نابی پیدا کرد، هنوز انتظار بومی بودن بخشی از ترکیب تیم‌های استان وجود دارد.

با توجه به حضور کم خوزستانی‌ها در ترکیب دو تیم فولاد و نفت مسجدسلیمان، آن هم در بازی که دربی نام داشت، به نظر می رسد این"دربی" فقط نام خوزستان را به یدک می کشید، خوزستانی که مهد فوتبال کشور به شمار می رود و سه تیم نیز در بالاترین لیگ ایران و دو تیم در لیگ یک فوتبال دارد.

سوال این است که آیا در فوتبال خوزستان تا این حد کمبود بازیکن وجود دارد که از تمامی شهرهای کشور در تیم های یاد شده بازیکن باشد اما از شهرهای خوزستان خیر، یا این که باشگاه های خوزستانی تغییر رویه داده اند و سیاست و برنامه ای برای بها به بومی‌های استان ندارند؟

البته در فصل بیستم در حالی کمتر شاهد حضور خوزستانی ها در ترکیب تیم های فولاد و نفت مسجدسلیمان هستیم که نفت آبادان با تغییر رویه و بها به خوزستانی ها، مزد این رویکرد خود را گرفته و در پایان هفته هفتم در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد. نفت در هر بازی این فصل که به میدان رفته با بیشترین بازیکنان خوزستانی رو در روی رقبا قرار گرفته، ترکیبی که یادآور روزهای خوب گذشته فوتبال خوزستان است.

به نظر می رسد باید معضل کم بها دادن به بازیکنان خوزستانی در ترکیب تیم های فولاد و نفت مسجدسلیمان بررسی شود زیرا این گونه کار کردن نه تنها خروجی برای فوتبال استان نداشته، بلکه سبب نابودی مهد فوتبال کشور نیز می‌شود. ضمن این که فوتبالی‌های خوزستان یادشان نرفته که استقلال و فولاد در سال‌های گذشته با تکیه بر بومی‌گرایی، قهرمان لیگ برتر شدند.

شاید بهتر شدن وضعیت آکادمی باشگاه فولاد و فعال شدن تیم‌های پایه نفت مسجدسلیمان، دوای درد این روزهای فوتبال خوزستانی باشد که بر خلاف گذشته به واردکننده بازیکن تبدیل شده است.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
با سلام
متاسفانه دررده پایه هم تیمهای خوزستانی درجدول رده بندی مسابقات ،برخلاف سالهای گذشته شرایط خوبی ندارند...
:
:
:
آخرین اخبار