تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۱۱۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طراحی و ساخت دوربین های بازرسی چاه

با توجه به ماهيت رو به توسعه بودن كشور ايران و بهره مندي از منابع زيرزميني وسيع، لزوم بهره گيري از تجهيزات بازرسي و وجود تيم­هاي كاري در زمينه بازرسي چاه­هاي آب بسيار آشكار مي­ باشد. روش بازرسي هر يك از صنايع بهره­مند از چاه­هاي عميق به فراخور نوع و عمق چاه و سيال آن متفاوت خواهد بود. هدف ما توليد تجهيزاتي جهت ارسال درون چاه­هاي عميق و آگاهي از شرايط فني و گزارش­دهي ميزان سلامت آن و راه اندازي اكيپ­هاي مجهز به سيستم­هاي بازرسي جهت ارائه خدمات در صنايع مربوطه است.

طراحی و ساخت دوربین های بازرسی چاه

اهداف بازرسي چاه­هاي عميق شامل بازرس جهت شناسايي عيوب و مشخص نمودن محل عيب، طبقه بندي آن­ها از لحاظ عملكرد سازه اي و تعيين اولويت­هاي بهسازي، شناسايي اكوسيستم داخلي، جستجوي راه­آب هاي نامشخص و يا غيرقانوني، تعيين ارتفاع آبگيري، تخمين طول عمر، كنترل كيفيت اجرا و تطابق آن با استانداردهاي اجرايي، كنترل كيفيت و ارزيابي اقدامات انجام شده در زمينه تعمير و نگهداري و ... مي­باشد. شرکت آریا فناوران آرتا بینش با طراحی رباتی که توانایی ویدئومتری در چاه ها و لوله های انتقال سیال را دارد، راهی به سمت بازرسی و تصویربرداری از وضعیت آنها گشوده است.

دوربین بازرسی چاه های عمیق آب

دوربین بازرسي چاه هاي عميق متشكل از سيستم هاي ثابت بازرسي به همراه مجموعه كابل، تغذيه و كنترل پنل آن مي باشند كه با ورود و حركت درون چاه اقدام به تصويربرداري، آناليز شيب، اندازه گيري قطر، آناليز مقاطع و عيوب و ... متناسب با صنعت مورد نظر و ارائه گزارشات درخواستي از سلامت چاه مي نمايند.

دوربین بازرسی شامل یک محفظه آببند و ضد خوردگی بوده که توسط سیستم مرکز گرا درون چاه های جداره دار قرار می گیرد. به دلیل ماهیت عمودی بودن چاه ها دوربین بازرسی برای حرکت نیازی به محرکه نداشته و به تناسب میزان تغذیه کابل و سیم بکسل متصل با نیروی گرانش با سرعت کنترل شده به سمت پایین حرکت می کند. مجموعه کنترلی و نرم افزار بازرسی وظیفه تنظیم میزان سرعت تغذیه کابل و حرکت دوربین بازرسی را عهده دار بوده و به محض روئیت عیوب سطحی و یا ایرادات ساختاری اپراتور اقدام به متوقف نمودن سیستم و ضبط تصویر عیب و ثبت دقیق مشخصات محل عیب و نوع آن خواهد نمود.

علاوه بر ذخیره همزمان تصویر در دو محور دوار جهت بازرسی چشمی و گزارشات تصویری محیط داخلی چاه، این سیستم قادر به اندازه گیری میزان اسیدی و یا قلیایی بودن، میزان هدایت الکتریکی، فشار و دمای سیال داخل چاه می باشد.

طراحی و ساخت دوربین های بازرسی چاه

کاربرد دوربین بازرسی چاه های عمیق آب

دوربین بازرسی چاه های عمیق آب به عنوان یک ابزار جهت بازرسی چشمی از جداره چاه های عمیق جهت تعیین میزان ارتفاع سطح آب، کیفیت آب و سلامت جداره چاه از نقطه نظر فنی مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار قادر است تصاویر با کیفیت را از سطوح جداره چاه به بیرون مخابره کرده و عیوبی همچون ترک، فرو ریزش، خوردگی، نشتی و... را ضبط و کشف نموده و گزارشاتی را از سلامت چاه ها ارائه دهد.

مشخصات دوربین بازرسی چاه

تجهيزات بازرسي چاه­هاي عميق متشكل از سيستم­هاي ثابت بازرسي به همراه مجموعه كابل، تغذيه و كنترل پنل آن مي­باشند كه با ورود و حركت درون چاه اقدام به تصويربرداري، آناليز شيب، اندازه­گيري قطر، آناليز مقاطع و عيوب و ... متناسب با صنعت مورد نظر و ارائه گزارشات درخواستي از سلامت چاه مي­نمايند. ادامه مطلب . . .


:
:
:
آخرین اخبار