تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۱۱۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازسازی مدارس استثنایی آبادان و خرمشهر آغاز شد
 مدیر آموزش، توسعه و تعالی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تعمیر و بازسازی ۱۰ مدرسه آموزش کودکان استثنایی در آبادان و خرمشهر آغاز شد.

 علی الیاسی دوشنبه با بیان اینکه تعمیر، تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی کودکان استثنایی از اولویت‌های  منطقه آزاد اروند است اظهار داشت:یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تعمیر فضاهای آموزشی مدارس استثنایی این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ایمن سازی فضا، استاندارد سازی،  تعمیرکفپوش، کاشی و سرامیک، سایبان وآبخوری، نصب نرده محافظ، رنگ آمیزی، حیاط پویا از جمله اقدامات در حال انجام در مدارس استثنایی آبادان و خرمشهر است.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی سازمان منطقه آزاد اروند برقراری عدالت اجتماعی را محور اصلی در اجرای این پروژه دانست و گفت: با توجه به آسیب پذیربودن این دانش‌آموزان و جهت رفاه حال آنها، تلاش می شود با ایجاد فضای استاندارد آموزشی نشاط و آرامش برای آنها فراهم شود.

وی با تأکید بر شناسایی و تشخیص نوع مشکلات این کودکان مانند مشکلات عاطفی ، اجتماعی و اضطراب، افزود: هر چقدر فضاهای آموزشی این کودکان به استانداردهای مختص با ناتوانی‌های فیزیکی آنها نزدیک‌تر باشد قطعا میزان یادگیری و آموزش پذیری آنها نیز بالاتر خواهد بود.

الیاسی گفت: در مرحله بعد از تعمیرات، زیباسازی، تهیه وسایل بازی و رفاهی و رفع سایر نیازهای این مدارس برای نشاط هرچه بیشتر کودکان استثنایی؛ از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند برای ارتقاء کیفیت مراکز و مدارس استثنایی منطقه خواهد بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار