تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۱۱۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک فرهنگی خوزستانی سهم ارث خود را برای مدرسه‌سازی اهدا کرد
 مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهوازگفت: آرزو داشتم روزی خیر مدرسه‌ساز شوم به همین دلیل سهم خود از ارثیه خانوادگی‌ام را برای ساخت یک مدرسه در اهواز اختصاص دادم.

صادق نیسی گمراوی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مدرسه سازی چون در راه خدمت به علم و دانش است اهمیت خاصی دارد، همانطور که برای ساخت حسینیه و یا موارد زیادی کمک می‌شود برای ساخت مدرسه و حمایت از دانش آموزان نیز باید کمک شود.

وی گفت: تراکم جمعیت در ناحیه یک اهواز بسیار بالا است و شهرک‌های جدید مسکونی در مناطق این حوزه آموزشی ساخته شده است که نیاز به مدرسه دارند، در۲سال اخیر تلاش بسیاری کردم که نظر نیکوکاران را برای ساخت مدرسه در این ناحیه جلب کنم و موفق هم بودم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: دربازدیدهایی که از مناطق مختلف این ناحیه داشتم دانش‌آموزانی را می دیدم که به دلیل نداشتن مدرسه در منطقه خود مسافت‌های طولانی را برای حضور بر سر کلاس درس طی می‌کنند و دیدن این کمبودها انگیزه من را برای جلب نیکوکاران جهت ساخت مدرسه در این منطقه بیشتر می‌کرد.

نیسی گمراوی افزود: در کنار مشاهده تمامی این کمبودها، ذوق و شوقی که خیران برای ساخت مدرسه دارند نیز من را ترغیب کرد که در امر مقدس مدرسه سازی ورود کنم و امید است با کمک خداوند بتوانم در این راه باقی بمانم.

وی افزود: قرار است با سهم ارث خود یک دبستان سه کلاسه در منطقه کوی مجاهد اهواز با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ساخته شود، هزینه ساخت این مدرسه ۶میلیارد ریال برآورد شده است.

ساخت ۲۰ مدرسه خیرساز در ناحیه یک آموزشی اهواز

نیسی گمراوی ادامه داد: در ۲ سال اخیر تلاش بسیاری برای جذب خیران مدرسه ساز در این ناحیه آموزشی داشتم و خوشبختانه ۲۰ مدرسه در این ناحیه در این مدت با همکاری نیکوکاران ساخته شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهوازاظهار داشت: تفاهم نامه ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه دانش آموزان اتباع خارجی و ساخت ۲ مدرسه ۶ و ۱۲ کلاسه با همکاری سپاه و تفاهم نامه ساخت یک مجتمع فنی دخترانه در مسیر اسماعیلیه این ناحیه آموزشی نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده است که در ۱۳ دی ماه در روز سالگرد شهادت سردار سلیمانی کلنگ زنی خواهند شد.

در شهرستان اهواز چهار ناحیه آموزشی وجود دارد و جمعیت دانش آموزی ناحیه آموزشی یک اهواز بالغ بر ۷۷ هزار نفر است.

پیش از این نیز یک معلم اندیمشکی ارثیه پدری خود را صرف خرید ۵۰۰ تبلت برای دانش اموزان نیازمند در خوزستان کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار